arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۲

رئيس مستعفي سيا به علت روابط نامشروعش عذرخواهي کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ژنرال دیوید پترائوس رئیس سابق سیا روز سه شنبه در نخستین اظهارات علنی اش از زمان کناره گیری از این سمت به علت روابط نامشروع، اعلام کرد به خاطر «اشتباهی» که باعث استعفای پارسال وی شد، متاسف است.

پترائوس در سخنرانی در جمع نظامیان آمریکایی در لس آنجلس، به علت «دردی» که رابطه نامشروعش با پائولا برادول، زندگینامه نویس وی، به وجود آورده است، ابراز تاسف کرد و وعده داد: «از آنهایی که رنجانده ام و ناامید کرده ام، دلجویی خواهم کرد».

رئیس مستعفی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در این مراسم که به میزبانی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در هتلی در لس آنجلس برگزار شد، اعلام کرد: «من کاملا آگاه هستم که هم اکنون به نحوی متفاوت از آن چه که یک سال پیش بودم، قلمداد می شوم».

پترائوس که پیش از ریاست سیا، فرمانده نظامیان آمریکایی در عراق بود، گفت: «من همچنین کاملا آگاه هستم که دلیل اتفاق اخیر، رفتار خود من بود».

وی سپس افزود: «پس لطفا به من اجازه دهیم عصر امروز، سخنان خود را با تاکید بر این آغاز کنم که چقدر متاسف هستم و از شرایطی که به استعفای من از سیا منجر شد و چنین دردی را برای خانواده، دوستان و حامیان من به وجود آورد، عذرخواهی کنم».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، پترائوس که سرشناس ترین مقام نظامی آمریکا در یک نسل گذشته است، نهم ماه نوامبر پس از اعتراف به ارتباط نامشروع با برادل که یک کارشناس مبارزه با تروریسم و دارای درجه سرهنگ دومی بود، از ریاست سیا استعفا کرد.
نظرات بینندگان