arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۲

مصرف سبزي ها را در ايام نوروز فراموش نكنيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان این که در ایام نوروز و هنگام سفرهای نوروزی مصرف سبزی ها که از گروه های غذای اصلی است، کمتر می شود؛ گفت: مصرف سبزی ها را در این ایام فراموش نکنید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر زهرا عبداللهی افزود: سبزی ها به علت داشتن ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، و فیبرها نقش مهمی در پیشگیری و درمان انواع سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، پوکی استخوان، دیابت نوع دو و چاقی دارند.
سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: سبزی ها به دلیل داشتن فیبر باعث افزایش حرکات روده می شود و بدین ترتیب از یبوست جلوگیری می کند.
وی گفت: همچنین فیبرها با کاهش فشار درون روده، از بیماری هایی چون هموروئید و دیورتیکولوز جلوگیری می کند.
سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که میوه ها و سبزی ها نقش محافظتی مهمی در ابتلا به سرطان کولون و رکتوم دارد، گفت: ‌در ایام نوروز غذاهای چرب و سرخ شده مصرف می شود که با مصرف سبزی ها و سالاد می توان جذب چربی غذا را کاهش داد.
به گفته وی، املاح معدنی همچون کلسیم، منیزیوم، فسفر، آهن، روی و سلنیوم از جمله مواد معدنی بسیار ارزشمندی است که در سبزی ها یافت می ‌شود و تأثیر زیادی بر سلامت افراد دارد.
متخصص تغذیه اضافه کرد:‌ در سفرها که سبزی و سالاد سالم ممکن است در دسترس نباشد می توان از گوجه فرنگی و خیار درکنار غذاها استفاده کرد.
وی همچنین توصیه کرد: در ایام نوروز برای جلوگیری از افزایش وزن و چاقی مصرف روزانه سه تا چهار واحد از گروه سبزی ها فراموش نشود زیرا می تواند از ابتلا به انواع بیماری ها جلوگیری کند.
نظرات بینندگان