arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۲

در نمایشگاه خودروی نیویورک چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خودروسازان برتر جهان جدیدترین محصولات خود را در نمایشگاه خودروی نیویورک در معرض دید عموم قرار داده اند.

به گزارش انتخاب، از جمله خودروهای قابل توجه در این نمایشگاه خودروی شاسی بلند هوندا اودیسه است که به یک جاروبرقی در بخش بار مجهز است. شلنگ این جاروبرقی به همه نقاط خودرو می رسد و نیازی به شارژ کردن ندارد و زمانی که موتور خودرو روشن باشد می تواند تا هر زمان که لازم باشد روشن باشد. البته زمانی که موتور خودرو خاموش است تا هشت دقیقه کار می کند.

تامی جامارکو طراح داخلی هوندا اودیسه می گوید ایده این جارو برقی را از دختر یک مهندس طراح گرفته است که به وی گفته بود پدرش از اینکه بچه ها داخل خودرو را کثیف می کردند به شدت عصبانی می شد. بنابراین تصمیم گرفته است که یک جاروبرقی در محفظه بار خودرو طراحی کند.

بی ام و نیز نسل جدید خودروهای سری سه خود را که دارای فضای داخلی بزرگتر و مصرف بنزین کمتر است در این نمایشگاه عرضه کرده است. این شرکت همچنین قصد دارد در این نمایشگاه خودرو سیصد و بیست و هشت جدید خود را به معرض نمایش بگذارد که دارای موتور دیزلی است و در بزرگراه در ازای هر گالن بنزین -- چهار و نیم لیتر-- بیش از چهل مایل -- شصت و چهار کیلومتر-- طی می کند.

گفتنی است خودروی بی ام و سری سه بیشترین فروش را در میان خودروهای لوکس در بازار آمریکا دارند. بی ام و سال گذشته بیش از نود و نه هزار خودروی سری سه شامل خودروهای چهاردر، کوپه و شاسی بلند در بازار آمریکا فروخته است که در مقایسه با سال دو هزارو یازده شش درصد رشد نشان می دهد.

فروش خودروهای لوکس در آمریکا در سال گذشته بیش از یک میلیون دستگاه بوده است که در مقایسه با سال دو هزارو یازده دوازده درصد رشد نشان می دهد.

شرکت خودروسازی جنرال موتور نیز در این نمایشگاه خودروی چهار در جدید خود موسوم به کادیلاک سی تی اس را به معرض نمایش گذاشته است. این خودرو سال دو هزارو چهارده به بازار عرضه خواهد شد.

لیزا سیرادسکی سخنگوی کادیلاک گفت این خودرو جدید تحولی عمده در برند کادیلاک ایجاد خواهد کرد. وی گفت این خودروی جدید درازتر، پایین تر و خوابیده تر از سی تی اس های موجود در بازار است.

شرکت خودروسازی جیپ نیز توانمندیهای خودروهای جدید خود در خارج از جاده را به معرض نمایش گذاشته است. مایک منلی سخنگوی جیپ گفت طراحی این خودرو واقعا پیشرفته است. وی گفت این خودرو علاوه بر اینکه قادر به حرکت در مسیرهای دشوار است از نظر ظاهر، کارکرد، مصرف سوخت و نیز آسایش سرنشینان برای استفاده روزمره بسیار عالی است.

شرکت شورولت زیر مجموعه جنرال موتورز نیز تازه ترین محصول خود به نام کامارو زی بیست و هشت عرضه کرده است. این خودروی کامارو به گفته مارک ریوس سخنگوی شورولت به نوعی بازگشت برند افسانه ای کامارو است و اضافه کرد این خودرو کاملا برای پیست ساخته شده است.

جنرال موتورز البته خودروی جدید دیگری با برند بیوک -- بویک -- برای جذب مشتریان جوانتر عرضه کرده است.

این دو خودرو در واقع نسل دوم مدلهای لاکروس و رگال هستند که خودروی لاکروس از جمله خودروهای لوکس بویک به شمار می رود که برای رقابت با خودروهای لکسوس ئی اس و اکورای تی ال عرضه شده است. رگال نیز یک خودروی چهار در اسپورت است.
نظرات بینندگان