arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۲

از سر گرفته شدن جستجو براي يافتن بقاياي اجساد قربانيان حادثه يازده سپتامبر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهرداری نیویورک روز جمعه اعلام کرد در نظر دارد از روز دوشنبه بار دیگر و این بار با دقت بسیار بیشتر از سال های گذشته، زمین محل برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی و نیز بقایای فرو ریخته این دو ساختمان عظیم را برای یافتن بقایای اجساد قربانیان حادثه یازده سپتامبر جستجو کند.

به گزارش انتخاب، تا به امروز تنها بقایای اجساد هزار و ششصد و سی و چهار نفر از دو هزار و هفتصد و پنجاه و دو قربانی حادثه فرو ریختن برج های دوقلوی نیویورک شناسایی شده اند و بیش از هزار خانواده هنوز چیزی از بقایای اجساد نزدیکان خودکه در این حادثه تروریستی جان خود را از دست دادند در اختیار ندارند.

شهرداری نیویورک پس از حادثه یازده سپتامبر دو هزار و یک، محل را پاکسازی کرد و به عملیات جستجو برای یافتن بقایای اجساد تقریبا پایان داد که این مسئله خشم خانواده های قربانیان را برانگیخت. آخرین عملیات جستجو به سال دو هزار و ده باز می گردد.

کاسول هالووی Caswell Halloway یکی از معاونین شهردار نیویورک و مسئول عملیات جستجو در یادداشتی به مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک نوشت : «عملیات جستجو این بار در چهارصد و پنجاه متر مکعب از نخاله های تخلیه شده از محل برج های دوقلو انجام می شود.»

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، آسمانخراشی که در حال حاضر در محل برج های دوقلو ساخته می شود پس از تکمیل مراحل ساخت پانصد و چهل و یک متر ارتفاع خواهد داشت و به بلندترین برج قاره آمریکا بدل خواهد شد.
نظرات بینندگان