arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۲

چین از طریق جنگ دو کره، به «رویای چینی» می رسد؟

خواسته های استراتژیک چین در محدوده ای است که رئیس جمهور این کشور در ماه مارس گذشته اعلام و بر تحقق « رویای چینی» تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بحران جدید ایجاد شده با تهدید نظامی آمریکا از سوی کره شمالی یکی از گزارش ها و مطالب روزنامه « لیبراسیون» امروز را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ در هفته های گذشته باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در بازدید از کره جنوبی اعلام کرده بود که به الگوی رفتار تحریک آمیز کره شمالی پایان خواهد داد.

واکنش هفته گذشته « کیم یونگ اون»، رهبر کره شمالی مبنی بر ادامه برنامه پرتاب موشک ماهواره بر و تاکید بر اینکه کره شمالی هرگز از حقوق خود برای پرتاب ماهواره صلح آمیز دست نخواهد کشید، واکنش های متقاوتی را در جهان برانگیخت.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی هم همزمان با رهبر این کشور اعلام کرده بود که علی‌رغم تهدیدهای مطرح شده از سوی رئیس جمهور آمریکا این کشور یک فروند موشک ماهواره‌بر را با اهداف علمی و تحقیقاتی به فضا خواهد فرستاد.

وی همچنین با تأکید بر اهداف صلح‌آمیز این موشک از باراک اوباما خواست «نگرش تهاجمی» خود را تغییر دهد.

طبق اعلام خبرگزاری دولتی کره شمالی این موشک بین روزهای ۱۲ تا ۱۶ آوریل به فضا پرتاب خواهد شد.

بلافاصله پس از این اعلام، روسیه و چین از دو طرف خواستند تا از هر نوع اقدامی که به رویارویی خطرناک منجر شود، خودداری کنند.

روزنامه لیبراسیون امروز نیز با اشاره به احتمال بروز تنش در منطقه و از کنترل خارج شدن آن به موضع چین در این زمینه می پردازد.

این روزنامه می نویسد که خواسته های استراتژیک چین در محدوده ای است که رئیس جمهور این کشور در ماه مارس گذشته اعلام و بر تحقق « رویای چینی» تاکید کرد.

رویای چینی از نگاه رئیس جمهور چین آنچنان که در سخنرانی سالانه خود در پارلمان این کشور گفته است، بخشی از برنامه احیای تمدن این کشور است و به نوشته این روزنامه شاید شامل بازگرداندن ابهت امپراتوری چین هم باشد.

این روزنامه همچنین با اشاره به افزایش بودجه نظامی چین در سال گذشته می نویسد: « افزایش بودجه نظامی چین برخی کشورها را نگران کرده است. دولت آمریکا هم معتقد است بودجه واقعی نظامی چین احتمالا دو تا سه برابر رقمی است که رسما اعلام شده.»
نظرات بینندگان