arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۲

ادامه درگیریها در سوریه شماری کشته و زخمی برجای گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ادامه خشونتها در سوریه، بامداد امروز درگیریهای شدیدی میان مخالفان و نیروهای دولت   در حومه شمالی و جنوبی دمشق روی داد که طی آن شماری کشته و زخمی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ دیدبان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان امروز گزارش داد شلیک خمپاره در درگیریهای امروز در شمال دمشق، باعث زخمی شدن ٥ غیرنظامی گردیده و آسیب های فراوانی به ساختمانهای مجاور وارد کرده است.

این نهاد همچنین افزود منطقه مهم میدان عباسیان در داخل پایتخت نیز شاهد درگیری میان مخالفان و نیروهای دولتی بوده است.

نیروهای دولتی تلاش از چندین هفته بدینسو تلاش دارند با حملات هوایی از ورود مخالفان مسلح به قلب پایتخت سوریه جلوگیری کنند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد در اثر بمبارانهای امروز سه تن در منطقه حجرالاسود، در جنوب دمشق کشته و بیشر از ٢٠ غیر نظامی نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر گزارش شده است که هشت تبعه سوری، وابسته به اقلیت شیعیان علوی، روز گذشته در شمال لبنان ربوده شده اند. ربایندگان، در بدل آزادی آنان خواستار آزادی یک سنی لبنانی از سوی نیروهای وفادار به بشار اسد شده اند.

خشونتها در سوریه در حالی ادامه دارد که دیدبان حقوق بشر سوریه مدعیست تنها در ماه مارس گذشته بیشتر از ٦ هزار سوری در اثر درگیریها میان مخالفان و نیروهای دولتی کشته شده اند.

نظرات بینندگان