arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۲

ولایتی: اسد مقتدرانه در سوریه پابرجاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: به رغم وجود همه فشارها می‌توان گفت عده‌ای به شکل نمایشی سوریه را از اتحادیه عرب بیرون کرده اما امروز شاهد پابرجایی بشار اسد و حکومت مقتدرانه در سوریه هستیم.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دقایقی پیش در همایش حوزه و بیداری اسلامی در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد اظهار کرد: ایران اسلامی سرآمد مقاومت و ایستادگی در برابر استعمار و دشمنان جهان اسلام است.

وی افزود: مردم ایران و حکومت جمهوری اسلامی آنگونه آموخته شده که هر قدر سختی‌ها بیشتر شود و مبارزه سخت‌تر، قوی‌تر و محکم‌تر در برابر دشمنان بایستند.

ولایتی با بیان اینکه بیداری اسلامی به معنی دعوت مجدد به اسلام و حالت برانگیختگی و احیای ارزش‌های اسلامی است خاطرنشان کرد: عناوینی چون انقلاب‌های رنگین و بهار عربی از آن جا برمی‌خاست که عده‌ای گمان کردند این انقلاب و این بیداری به نوعی فتنه است و اعتقاد بر این داشتند که این ناآرامی‌ها نشأت گرفته از دلبستگی صهیونیست و رابطه با عناصر و ایادی غرب است.

وی ادامه داد: پس از اینکه مدتی از بیداری اسلامی گذشت دریافتند که این انقلاب برای احیای ارزش‌های اسلامی بوده و هیچ دلبستگی به صهیونیست و عوامل فتنه نداشته است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر اینکه در بیداری اسلامی باید ارزش‌های اسلامی و اتحاد اسلامی احیا شود اذعان کرد: توقع از اسلام و اسلامگرایان باید با توجه به شرایط فعلی باشد؛ برای عده‌ای سئوال است که چرا دیگر کشورهای اسلامی چون جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند در عرصه اسلام و مبارزه با غرب مقتدرانه ایستادگی کند و چرا در آن کشورها قانون اساسی و حاکمیت فقیه وجود ندارد.

وی افزود: باید توقع در مبنای شرایط و محیط باشد؛ برای مثال کشوری چون تونس که زمانی مبدأ و مقصد و تفرجگاه غرب بوده هیچ گاه نمی‌تواند به مانند جمهوری اسلامی در عرصه بیداری اسلامی باشد، ایران اسلامی ستون فقرات مقاومت اسلامی است.

ولایتی یادآور شد: بیداری اسلامی در شرایطی شکل نمی‌گیرد که پول از آمریکا و حمایت‌های اطلاعاتی از کشورهایی چون عربستان، قطر و ایادی آمریکا باشد و شرایط را مسالمت‌آمیز جلوه داد و آن را متصل به اسلام دانست.

وی با تأکید بر اینکه حضور عوامل فتنه و جریان‌های افراطی سلفی‌‌گری سبب بروز جنگ کور و حمله چریکی در کشوری چون سوریه شد و سئوال اینجا است که به وجود آمدن این نوع ناآرامی و نابسامانی به منظور بیداری اسلامی است؟ باید بدانیم جریان‌های افراطی در تلاش برای نشان دادن بهار انسانی در جریان‌های کشورهای عرب بوده و ما مطابق با نظر مقام معظم رهبری انقلاب‌های سوریه و دیگر کشورهای عربی را بیداری اسلامی توصیف می‌کنیم.

ولایتی افزود: سوریه حلقه طلایی زنجیره مقاومت است و به رغم وجود همه فشارها مقتدرانه می‌توان گفت عده‌ای به شکل نمایشی سوریه را از اتحادیه عرب بیرون کرده و به خیال خود توانستند سوریه را از میان کشورهای عرب جدا کنند اما امروز شاهد پابرجایی بشار اسد و حکومت مقتدرانه در سوریه هستیم.

وی با اشاره به وجود وهابیت و سلفی‌گری افراطی برای تکفیر شیعه گفت: امروز در محدوده بین‌المللی علیه سوریه جنگ اتفاق افتاده اما ایران اسلامی با همه وجود حمایت خود را اعلام کرده؛ در برابر فشارهای غرب و برنامه‌های دشمنان در مسیر اختلاف‌افکنی جهان اسلام با برادران اهل تسنن پیمان اتحاد می‌بندیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: وهابیت ابزاری برای تکفیر شیعه است و امروز باید با سلاح اتحاد از وجود این جنگ فرقه‌ای و مذهبی جلوگیری کنیم.
نظرات بینندگان