arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۲

فرانسوا اولاند: دروغگويي کائوزاک خيانت به همه فرانسويها است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از دروغگویی و افشای فرار مالیاتی ژروم کائوزاک وزیر بودجه پیشین فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهور این کشور از تدابیر جدید برای جلوگیری از تکرار این گونه موارد خبر داد.

به گزارش انتخاب، اولاند در نطقی از کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد ژرم کائوزاک به بلندپایه ترین مقامات کشور، به شخص رئیس جمهور، به دولت، به پارلمان و در نتیجه به همه فرانسوی ها خیانت کرده است. این خطایی نابخشودنی است. این اهانتی بزرگ به جمهوری است به خصوص آنکه اتهامات وارد شده نیز بخشودنی نیست.

وی بدون اعلام قبلی به اداره مالیات حساب خارجی داشته است. همه ابعاد پشت پرده این قضیه افشا می شود. دستگاه قضایی به کارهای خود به طور مستقل ادامه خواهد داد. من اعلام می کنم به هیچ وجه بر کارهای ژروم کائوزاک سرپوش گذاشته نشده بود و فقط اصل بر برائت بود. او بلافاصله پس از آغاز تحقیقات قضایی به درخواست من از دولت خارج شد.

اولاند افزود این شوک بزرگی است زیرا اخلاق در جمهوریت را زیر پا می گذارد. من به همین علت مجبورم سه تصمیم مهم بگیرم که در راستای تعهداتم به فرانسویها است.

ابتدا باید استقلال دستگاه قضایی کشور تقویت شود. اصلاح شورای عالی قضات به همین منظور صورت می گیرد. این اصلاحات تابستان امسال در پارلمان تصویب می شود. قضات قدرت عمل در کمال آزادی و به طور کاملا مستقل در برابر هر قدرتی را پیدا می کنند.

نکته دوم مبارزه به شیوه ای بی رحمانه با ترکیب کردن منافع شخصی و منافع عمومی خواهد بود. به این ترتیب ثروت و دارایی های وزیران و همه نمایندگان پارلمان کنترل و علنی خواهد شد. دولت طی هفته های آینده لایحه خود را در این خصوص ارائه می کند.

سوم اینکه نمایندگان منتخبی که به جرم تخلف مالیاتی یا فساد مالی محکوم شده باشند، حق فعالیت دولتی نخواهند داشت. جمهوری با ارزش ترین دارایی ما است که بر پایه اخلاق و صداقت و شرافت بنا شده است. خطای یک نفر باید باعث شود در برابر لغزشها موضعی آشتی ناپذیر داشته باشیم. از این پس دولتمردان باید الگوی کاملی باشند. من این تعهد را داده ام و از این مسیر منحرف نخواهم شد.
نظرات بینندگان