arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۲

استعفای میلیبند وزیر سابق بریتانیابه دلیل قرارداد با دی کانیو

دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه سابق بریتانیا در پی انتصاب پائولو دی کانیو، سرمربی جدید باشگاه ساندرلند، به دلیل گرایشهای فاشیستی او از عضویت در هیئت مدیره این باشگاه کناره گیری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، آقای میلیبند می گوید که به دلیل گرایش های سیاسی دی کانیو، از مقام خود به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره و مدیر غیر اجرایی باشگاه کناره خواهد گرفت.
روز یکشنبه ۳۱ مارس، پائولو دی کانیو، ۴۴ ساله، سرمربی ایتالیایی با امضای قراردادی ۲ سال و نیمه سرمربی گری تیم فوتبال ساندرلند را به عهده گرفت.
دی کانیو در ۲۰۰۵ میلادی به عنوان بازیکن تیم لاتزیو با سلام هیتلری به هواداران این تیم ادای احترام کرد. او به همین دلیل متهم شد که دارای عقاید فاشیستی است.
آقای میلیبند در بیانیه ای که در وبسایت شخصی خود منتشر کرده نوشته است: "من برای ساندرلند آرزوی موفقیت می کنم. ساندرلند باشگاه بزرگی است که برای منطقه شمال شرق انگلستان بسیار مفید بوده است."
او در ادامه نوشت: "به دلیل اظهارات سیاسی سرمربی جدید در گذشته، صلاح می بینم که از مقام خود کناره گیری کنم."
آقای میلیبند پیشتر اعلام کرده بود که از نمایندگی پارلمان کناره گرفته است تا کار جدید خود را در سازمان خیریه کمیته بین المللی نجات در نیویورک آغاز کند.
دی کانیو، سرمربی سابق تیم فوتبال سویندون جانشین مارتین اونیل شد که بعد از شکست یک بر صفر شنبه شب مقابل منچستریونایتد از سمت خود برکنار شده بود.
پائولو دی کانیو اکنون باید در ۷ بازی باقی مانده مانع از سقوط ساندرلند از لیگ برتر شود.
مهاجم سابق وستهم در ۲۰۰۵ به رسانه های ایتالیایی اقرار کرده بود که دارای گرایش های فاشیستی است اما تاکید کرد که "نژاد پرست نیست".

 

نظرات بینندگان