arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲

کره شمالی به کارگران کره جنوبی اجازه ورود نداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کره شمالی، به کارگران کره جنوبی اجازه ورود به منطقه صنعتی مشترک میان دو کشور را نداد. وزیر اتحاد کره جنوبی اعلام کرد که کارگران کره جنوبی پس از گذشتن از مرز بین دو کره، دیگر اجازه ورود به این منطقه اقتصادی واقع در کره شمالی را پیدا نکرده اند.

 به گزارش انتخاب، اقدام دولت کره شمالی مبنی بر منع ورود کارگران کره جنوبی به یک منطقه صنعتی مشترک که تاکنون فضای فعالیت تجاری میان هر دو کره بوده، کره جنوبی را نگران کرده است.

وزیر اتحاد کره جنوبی با بیان اینکه کارگران این کشور توانسته‌اند از مجموعه صنعتی «کی سونگ» خارج شوند اما به آنها اجازه ورود داده نشده است، خواهان لغو فوری این ممنوعیت شده است.

این اقدام کره شمالی در پی از سرگیری فعالیت های هسته ای این کشور در ماه های گذشته و نیز تهدید آمریکا از سوی رهبر کره شمالی صورت می گیرد که با واکنش کره جنوبی و آمریکا هم روبرو شده است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، تهدیدهای کره شمالی را غیر قبول خواند و در یک کنفرانس خبری در کره جنوبی که هم پیمان ایالات متحده است، گفت که آمریکا از کره جنوبی حمایت خواهد کرد.

روز گذشته نیز پیونگ‌یانگ اعلام کرد كه تصمیم دارد کار در مجتمع هسته‌ای یونگ بیون را از سربگیرد.

«بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در پاسخ به این تهدید او گفت كه بحران کره‌شمالی «از حد گذشته است».

اکنون نیز کره شمالی مانع ورود کارگران کشور همسایه به منطقه مشترک صنعتی بین دو کشور شده که به دلیل وجود ده ها کارخانه و فعالیت صدها شهروند کره جنوبی، منطقه درآمدزایی خوبی برای کره شمالی بود.

بیش از 50 هزار کارگر کره جنوبی هر روز برای کار در این منطقه باید اجازه ورود بگیرند و وارد مرز شوند و کره شمالی در تازه ترین اقدام خود، پس از خروج این کارگران از منطقه به آنها اجازه ورود مجدد نداده است.

نظرات بینندگان