arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲

احتمال پشتيباني ويندوز بلو از پورتکل سريع «SPDY» گوگل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زوميت: پس از گذشت حدوداً ۱۵ روز از درز نسخه ۹۳۶۴ ويندوز آبي در اينترنت، حجم انبوهي از اطلاعات در رابطه با تغييراتي که مايکروسافت احتمالا در به روز رساني بزرگ بعدي خود اعمال خواهد کرد، منتشر گرديد. به روز رساني که شامل اينترنت اکسپلورر ۱۱ مي‌شود. يکي ديگر از تغييراتي که به تازگي کشف شده، استفاده مايکروسافت از پروتکل SPDY گوگل است.

در حال حاضر و به لطف کساني که نسخه هاي درز کرده ويندوز آبي را تست کرده اند، اطلاعات بسياري در رابطه با امکانات احتمالي اينترنت اکسپلورر ۱۱ در دسترس است. استفاده از موتور پردازشي WebGL و همگام سازي تب ها از جمله امکاناتي هستند که حضورشان در اين نسخه از مرورگر مايکروسافت مشاهده شده است. در ادامه کشف تغييرات جديد، Within Windows شواهدي از کدهاي IE11 بدست آورده است که اثبات مي‌کند، مايکروسافت قصد حمايت از پروتکل SPDY را دارد. پروتکلي که از قضا توسط گوگل توسعه يافته است.

طبق اطلاعاتي که در صفحه SPDY در وبسايت گوگل کروم منتشر شده است، در حالت بسيار کلي اين پروتکل براي مرور سريعتر صفحات وب در يک مرورگر، بر پايه استفاده از ساختار فعلي اينترنت مي باشد. هدف اين پروژه، وبگردي با حداقل ۵۰ درصد سرعت بيشتر در مقايسه با آن چيزي است که در حال حاضر با پروتکل HTTP وجود دارد. در حالي که SPDY (اسپيدي بخوانيد) برخي از عناصر HTTP را جايگزين مي کند، ولي طبق ادعاي صفحه مرتبط با آن در گوگل کروم، قصد تقويت HTTP را خواهد داشت.

طبق ادعاي Within Windows، پروتکل SPDY نه تنها در IE11 وجود دارد، بلکه اين پروتکل از طريق API اينترنت ويندوز، در سيستم عامل ويندوز آبي نيز قرار گرفته است. اين موضوع مي‌تواند بدين معني باشد که هر برنامه اينترنتي در ويندوز آبي از SPDY پشتيباني خواهد کرد.
نظرات بینندگان