arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲

ارتش چین به حالت آماده باش درآمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع نزدیک به ارتش چین روز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور از بیم تشدید بیش از پیش تنش ها در شبه جزیره کره، به حال آماده باش درآمده و در حال تهیه طرح های اضطراری است.

به گزارش انتخاب، این منبع که به تازگی با چندین ژنرال چینی دیدار کرده است، در گفتگو با خبرگزاری آلمان اعلام کرد مقامات ارتش نگران امنیت تاسیسات هسته ای کره شمالی و احتمال هجوم پناهجویان به داخل چین هستند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، با اعلام اینکه «ژنرال ها بسیار نگران هستند»، افزود آنها همچنین نگران هستند که رجزخوانی اخیر کره شمالی به رویارویی نظامی اتفاقی در شبه جزیره کره منجر شود.

طرح های اضطراری شامل ورود احتمالی نیروهای چینی به داخل کره شمالی برای تامین امنیت تاسیسات هسته ای این کشور و جلوگیری از وقوع هر گونه فاجعه هسته ای در صورت بروز درگیری، است.

این منبع افزود ارتش چین همچنین در حال برنامه ریزی در خصوص چگونگی مقابله با هجوم احتمالی پناهجویان از طریق مرز یک هزار و چهار صد کیلومتری این کشور با کره شمالی است.
گزارش های تایید نشده حاکی از آنست که چین نیروهای خود را نزدیک مرز کره شمالی تقویت کرده ولی دولت چین از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است.

برخی از تحلیلگران چینی و کره جنوبی ابراز نگرانی کرده اند که کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی فاقد تجربه است و احتمال می رود توسط مقامات نظامی بسیار قدیمی تر که به وی مشاوره می دهند، برای رویارویی با آمریکا و کره جنوبی تحریک شود.

کیم هیونگ کیو، کارشناس علوم سیاسی در دانشگاه زنان سونگشین در سئول با اعلام اینکه «کیم جونگ اون خطرناک است»، افزود: «وی جوان، بی تجربه و مشتاق است به مردم خود نشان دهد که چقدر بزرگ است».

کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد به ارتش اجازه داده از جمله با استفاده از تسلیحات هسته ای به اهداف آمریکایی حمله کند و براساس گزارش ها، یک موشک میان برد را به سواحل شرقی خود انتقال داده است.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: «فکر نمی کنم آنها (کره شمالی) قادر باشند چنین حمله ای بر ضد آمریکا انجام دهند».

وی گفت: «آنها مناطق نظامی یا برخی تاسیسات علمی را هدف قرار خواهند داد که دردسر زیادی به وجود خواهد آورد».

کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد «بدون تاخیر»، فعالیت یک رئاکتور پنج مگاواتی را در شهر یونگبیون در شمال غربی این کشور که برای غنی سازی پلوتونیوم با درجه تسلیحاتی از آن استفاده می شود، از سر خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری آلمان از پکن، چین که به طور سنتی متحد دیپلماتیک اصلی کره شمالی است، در خصوص تصمیم این کشور ابراز تاسف کرده است.
نظرات بینندگان