arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۲
ابراز نگرانی شدید دبیرکل سازمان ملل از بحران در شبه جزیره کره:

تهدید حمله هسته ای کره شمالی شوخی نیست

بان کی مون در کنفرانسی خبری در مادرید گفت "تهدید حمله هسته ای کره شمالی شوخی نیست". وی از کره شمالی خواست رویکرد خود را تغییر دهد و هشدار داد بحران اخیر در شبه جزیره کره می تواند تبعاتی بسیار جدی به همراه داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل سازمان ملل از «پیامدهای بسیار جدی» بحران در شبه جزیره کره بشدت ابراز نگرانی کرد. بان کی مون در نشست خبری خود در مادرید گفت خبرهایی که از کره شمالی شنیده می‌شود "هراس‌آور" و "آشفته کننده" است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، سخنان دبیرکل سازمان ملل ساعاتی پس از آن ایراد شد که وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد پیونگ یانگ موشک های "با برد قابل توجهی" را به شرق کشور منتقل کرده است.

بان کی مون در این کنفرانسی خبری گفت "تهدید حمله هسته ای شوخی نیست،بلکه بسیار جدی است." وی در ادامه با انتقاد از اقدامات کره شمالی گفت: "به نظر من کره شمالی در رجز خوانی هایش زیاده روی کرده است."

دبیرکل سازمان ملل متحد از تمام طرف های درگیر در بحران شبه جزیره کره خواست "شرایط را آرام کنند و مشغول گفتگو شوند."

در همین حال روسیه با انتقاد از کره شمالی گفته است تلاش‌های این کشور برای نقض تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل غیر قابل قبول است.

بحران اخیر در شبه جزیره کره پس از آن بالا گرفت که شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به آزمایش هسته‌ای کره شمالی، تحریم‌هایی جدید علیه این کشور وضع کرد. پیونگ یانگ همچنین از برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی به شدت ابراز خشم کرده است.

آمریکا اخیرا شماری جنگنده ضدرادار پیشرفته و بمب‌افکن‌های B52 با توانایی هسته‌ای به کره جنوبی فرستاده است.

هم‌چنین، مقامات رسمی تأیید کرده‌اند که ناوشکن یو اس اس جان مک‌کین، که توانایی رهگیری ناوها را دارد، در شبه‌جزیره کره مستقر شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
104
99
سلاح هسته اي كه افتاد دست كره شمالي نتيجه اش تهديد دنياست .
نظرات بینندگان