arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

منتقد پوتین: برای رفتن به زندان آماده ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که یک هفته تا محاکمه الکسی ناوالنی Alexeï Navalny از مخالفان اصلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باقی مانده است وی روز دوشنبه برای رفتن به زندان اعلام آمادگی کرد.
این وکیل حرفه ای در مصاحبه ای که در هفته نامه مخالفان « نیو تایمز» منتشر شد، اعلام کرد « من برای رفتن به زندان آماده ام. »

به گزارش انتخاب، ناوالنی قرار است از هفدهم آوریل به علت پرونده کارووالس Kirovles محاکمه شود. کارووالس نام یک شرکت تولیدکننده چوب در استان کی روف Kirov در نهصد کیلومتری شرق مسکو است.

وی به توافق با یک شرکت خصوصی متهم است. براساس کیفر خواست در پی این توافق منطقه کی روف در سال دو هزار و نه- دو هزار و ده متحمل خساراتی بیش از چهار صد هزار یورو شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، این مخالف با محکوم کردن این اتهامات گفت : « هیچ تردیدی ندارد که ولادیمیر پوتین شخصا به بازرسان پرونده دستور داده است و اطمینان دارد در زمان محاکمه مجرم شناخته خواهد شد. »

ناوالنی که هفته گذشته اعلام کرده بود تمایل دارد رئیس جمهور روسیه شود، گفت : « پوتین و اطرافیان وی نیاز دارند در راس قدرت باشند و به همین دلیل آنها ساز و کار دیگری جز اینکه افراد را به زندان بیندازند، ندارند. »

ناوالنی با وجود این اعلام کرد هدف اصلی از پیگرد قضایی، وادار کردن او به ترک کشور و خاتمه دادن به زندگی سیاسی وی در روسیه است.

ناوالنی که سی و شش سال دارد، سخنران و از منتقدان فساد مالی در روسیه است. وی به ویژه به علت افشاگری های پر سر و صدا در اینترنت شهرت دارد. وی یکی از چهره های برجسته جنبش مخالفان است. این جنبش در اواخر سال دو هزار و یازده انتخابات پارلمانی را که در آن حزب « روسیه واحد » وابسته به ولادیمیر پوتین پیروز شد، به تقلب محکوم کرد.
نظرات بینندگان