arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲

آملی لاریجانی: اختصاص یک روز حقوق مسئولان قوه قضاییه به زلزله‌زدگان بوشهر/ راه مذاکره عقلانی و منطقی هسته‌ای باز است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله آملی‌لاریجانی از اختصاص یک روز حقوق مسئولان عالی قضایی و نیز مبلغ 200 میلیون ریال از سوی رئیس قوه قضاییه به زلزله‌زدگان بوشهری خبر داد.

به گزارش انتخاب ؛ آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به زلزله‌زدگان، خواستار مساعدت تمام مسئولان و مردم برای کاستن از دردها و مشکلات مردم منطقه زلزله‌زده شد و گفت:‌ خداوند به بازماندگان این حادثه صبر جمیل و اجر جزیل عطا کند و ارواح درگذشتگان را قرین رحمت خود گرداند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای غربی، تیم مذاکره‌کننده را «بسیار خوب و قوی» دانست و مباحث مطرح‌شده از سوی ایران را منطقی و متناسب با اصول گفتگو توصیف کرد و گفت:‌

متاسفانه از نحوه انعکاس رسانه‌ای این جلسات در کشورهای غربی پیداست که نمی‌خواهند منطقی و عقلانی پیش بروند و مسائل هسته‌ای بین ایران و آژانس را حل کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: نحوه رفتار غربی‌ها نشان می‌دهد که آنها به بهانه مذاکرات هسته‌ای به دنبال فشار بیشتر بر ایران هستند، اما تیم مذاکره‌کننده ایرانی پیشنهادهای بسیار مثبت و عقلانی به آنان ارائه نموده است.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:‌ تبلیغات وسیعی که رسانه‌های غربی علیه مذاکرات اخیر و مواضع ایران در رد تمام پیشنهادهای طرف غربی به راه انداخته‌اند، درست نیست و اصول هیچ مذاکره‌ای نیز البته اینگونه نیست که یک طرف بخواهد یک فهرست بلندبالا از پیشنهادها مقابل دیگری بگذارد و او هم تمام آنها را رد یا قبول کند.

رئیس دستگاه قضا گفت: پیشنهادهای مطرح‌شده لزوما باید در یک مسیر معقول و منطقی بررسی و پاسخ‌های لازم به آن داده شود و تیم ایرانی نیز همین مسیر را طی کرده است و ادعای رسانه‌های غربی درباره رد تمام پیشنهادهای غربی‌ها صحیح نیست.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به این‌که برخی پیشنهادهای مطرح‌شده پیش از این نیز در صورت مابه‌ازای معقول و منطقی مورد قبول قرار گرفته بود، به شیطنت رسانه‌های غربی اشاره کرد و گفت: مسیر جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای منطبق با نظرات مقام معظم رهبری بسیار روشن و منطقی است و این روش منطبق با گفتگوی عقلانی و به دور از ایجاد هرگونه فضای زورگیری و فشار است.

رئیس قوه قضاییه گفت:‌ ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود عقب نخواهد نشست و حقوق هسته‌ای برای کشور و ملت ما حیاتی است و ما از این راه برنخواهیم گشت و غربی‌ها فکر نکنند که با تحریم‌های جدید ملت صبور و قهرمان ایران از پایمردی خود خواهند کاست.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: راه مذاکره عقلانی و گفتگوی منطقی هسته‌ای باز است و امیدواریم کشورهای غربی سر عقل بیایند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به سال حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: این شعارهای راهبردی مقام معظم رهبری برای یک سال و گاه بیشتر از یک سال است که با عمل به آنها از سوی مردم و مسئولان راه رشد و توسعه و کمال هموارتر خواهد شد.

آیت‌الله آملی لاریجانی «تمام مسئولان را موظف به عملی ساختن منویات مقام معظم رهبری» دانست و اظهار کرد: قوه قضاییه کارگروه ویژه تبیین سیاست‌های عملی و اجرایی حماسه سیاسی و اقتصادی در دستگاه قضایی را تشکیل داده و نتایج این کارگروه جمع‌بندی شده و پس از تصویب نهایی بزودی عملی می‌شود.

رئیس قوه قضاییه مبارزه با مفاسد اقتصادی و تشویق و حمایت از کارگزاران فعالیت‌های اقتصادی صحیح و مشروع را سرلوحه اقدامات عملی در تحقق حماسه اقتصادی و عمل به وظایف قانونی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را اصلی‌ترین نماد تحقق حماسه سیاسی در قوه قضاییه اعلام کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد: قوه قضاییه به حسب قانون موظف به پیشگیری از جرایم انتخاباتی است و با تشکیل ستادهای پیشگیری در سراسر کشور به وظیفه خود در قبال انتخابات ریاست جمهوری و شوراها عمل خواهد کرد و در این راه از تجربه بسیار خوب خود در انتخابات مجلس استفاده خواهد برد.

در ادامه این جلسه، مسئولان عالی قضایی به بررسی نتایج کارگروه ویژه تحقق سیاست‌ها و راهکارهای حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در قوه قضاییه پرداختند و مقرر شد پس از بررسی و تصویب نهایی، این سیاست‌ها و راهکارها اجرایی شود.
نظرات بینندگان