arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۲

برندگان فستیوال فیلم استانبول و اعتراض به تخریب سینما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراسم اعطای جوایز سی و دومین فستیوال فیلم استانبول، امسال با تظاهرات گروهی از مردم در بیرون و داخل ساختمان سینمای امک همراه بود.

حضار با خواندن " زنده باد امک” و "امک مال ماست” شعارهایی در سالن همراه داشتند و بازیگران و کارگردان ها هنگام ورود به صحنه با آنان هم آواز می شدند.

هنرمندان و فرهنگ دوستان ترکیه، به ساختن یک مرکز خرید جدید درمحل کنونی تئاتر، سینمای تاریخی شهر اعتراض دارند.

حمله پلیس در روز هفتم آوریل به معترضان درحالی که کوستا گاورس، کارگردان معروف یونانی در بین جمعیت بود، باعث اعتراض رسمی بنیاد فرهنگ و هنر استانبول شد.

با این حال، جوایز توزیع شد و فیلم ایرلندی " آنچه ریچارد انجام داد” ساخته لنی آبراهامسون در بخش بین المللی برنده جایزه امسال اعلام شد.

" آنچه ریچارد انجام داد” داستان زندگی یک جوان با هوش و با استعداد ایرلندی است که آینده روشن او بدنبال یک عمل خشونت آمیز در معرض خطر قرار می گیرد.

آخرین تابستان پیش از شروع مرحله جدید تحصیلی، زمانی است که که جوانان با دوستانشان به تفریح و خوشگذرانی می پردازند. اما برای ریچارد کارلسون، جوان هجده ساله ای که جک رینر نقش او را بازی می کند، این روزهای بی خیالی و خوشی پایان خوبی ندارد. فیلم، داستان یک اشتباه بی معنی است که به تراژدی ختم می شود و راز ها و دروغ هایی به دنبال خود می آورد.

بهترین فیلم ترکیه به فیلم انور اونلو به نام "تو شب را روشن می کنی” تعلق گرفت. اونور اونلو هنگام دریافت جایزه ضمن قدردانی از نقش بازیگرانش در موفقیت فیلم از سینمای امک دفاع کرد و گفت:"امک مال ماست.”

فیلم اونلو در شهر کوچکی در آناتولی می گذرد. شهری که دو آفتاب و سه ماه در آسمانش دارد، با آدمهایی که قدرت ماورای طبیعی دارند. فیلم، دردسرها، آمال و روابط ویژه تعدادی از سکنه این شهر را نشان می دهد.

نظرات بینندگان