arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۶۴۸۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲

ائتلاف پنهان جبهه پایداری و دولت؟

برخی منابع مطلع معتقدند که این نامه از بده‌ وبستان‌های پشت پرده این جریان سیاسی با دولت پرده برمیدارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارسال نامه ی اخیر گروهی از اعضای وابسته به جبهه پایداری خطاب به آیت‌الله مصباح یزدی، باعث ایجاد گمانه زنی هایی در این مورد شده است.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ این افراد در این نامه، خواهان راهنمائی وی برای انتخاب یک کاندیدای اصلح شده‌اند.

برخی منابع مطلع معتقدند که این نامه از بده‌ وبستان‌های پشت پرده این جریان سیاسی با دولت پرده برمیدارد.

انتشار نامه ٧٧٥ نفر از نزدیکان جبهه پایداری به رهبر معنوی این گروه سیاسی (آیت‌الله مصباح‌یزدی) باعث شده که تمایل تاکنون پنهان مانده (لااقل بخشی از این تشکیلات) به کاندیداتوری یکی از نزدیکان احمدی نژاد، برملا گردد.

برخی نشریات نیز نوشته اند که در تشریح کاندیدای اصلح خود، امضاء کنندگان این نامه نشانه‌هائی داده‌اند که با غلامحسین الهام سخنگوی دولت نهم تطابق دارد.

در این نامه واژه جریان «فتنه» معنا دار و اصیل تفسیر شده، ولی نویسنگان نامه جریان موسوم به «انحرافی» را که معمولاً به اطرافیان رئیس جمهوری اطلاق می شود، واژه ای «جعلی» توصیف کرده اند.

امضاء کنندگان این نامه از آیت الله مصباح‌یزدی خواسته‌اند که برای یافتن کاندیدا به آنها کمک کند.

روزنامه تهران امروز- وابسته به قالیباف، با انتشار این نامه آنرا مقدمه سازی برای یک بده بستان سیاسی انتخاباتی بین دولت و جبهه پایداری تفسیر کرد.

بروایت این نشریه، انتشار این نامه در روزنامه ایران- ارگان دولت، با تیتر «پیام روشن یک نامه» دلیل آشکار آغاز این بده و بستان است.

البته بنظر می‌رسد که در درون جبهه پایداری تفاوت نظرهائی وجود دارد و تمایل نزدیکی با دولت در جریان انتخابات شامل همه گرایش‌ها نمی شود.

صادق محصولی- یکی از اعضای ارشد جبهه پایداری، طی سخنانی مدعی شد که این نامه را نویسندگان آن «بنا بر تشخیص خود» به مصباح نوشته اند. او در جای دیگری از سخنانش گفت که این نامه ناخواسته منتشر شده است.

در هرحال بنظر می رسد که هر نوع تفاهم احتمالی در میان نیروهای این دو جریان سیاسی نمی تواند شامل رحیم مشائی شود ، چرا که "پایداری" و شخص مصباح از وی حذر می کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
10
55
از این جماعت هر چی بگین بر میاد. مگه خود احمدی نژاد رو حمایت امثال آقایون روی کار نیاورده؟ پس تعجبی نداره که یکی از اطارافیان معتدل تر اقا محمود دوباره مورد حمایشتون قرار بیگره!
حقیقت نویس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
12
44
من چند روز پیش به شما گفتم که جبهه پایداری و احمدی نژاد پشت پرده به دنبال یک کاندید هستند و این برنامه از دوسال پیش ریخته شده است. در توهین به لاریجانی در قم آدم های با هوش باید می فهمیدند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
54
16
دروغه پایداری پیروز است
امید 17ساله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
13
51
اعضای جبهه پایداری فقط و فقط به دنبال قدرتن!
میدونید چرا؟!؟
چون 3ساله مدام دارن به این دولت و ریسش و اطرافیان رئیسش انتقاد میکنن اما الان خیلی راحت میخوان با این انحرافی ها که خودشون این اسم رو روشون گذاشتن ائتلاف کنند!
نظرات بینندگان