arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

قلعه نویی: عده ایی برای نتیجه نگرفتن استقلال همه کار کردند

سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید، اگر مشابه اتفاقی که در بازی چلسی و لیورپول افتاد، در ایران می‌افتاد، تهمت‌ها شکل می‌گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی با الریان قطر اظهار داشت: بازی فردا سخت است و اگر بتوانیم پیروز شویم، 90 درصد صعود می‌کنیم. الریان تیمی چندملیتی است. 50 متر رو به جلویش بسیار خوب و 50 متر پشتی‌اش کمی ضعیف‌تر است. ما باید کاری کنیم که خط هافبک الریان کنترل شود. شماره 10 این تیم جزو بهترین‌هاست. در خط حمله هم بازیکنان خوبی دارند. ما نباید بگذاریم بازی در اختیار آنها باشد. بازی سختی است اما استقلال پس از ماه‌ها توانسته چند روزی استراحت کند و برای این بازی آمادگی روحی و روانی خوبی داریم.
قلعه‌نویی تاکید کرد: بچه‌های ما واقعا خسته شده بودند. بازی‌های تیم ما فرسایشی شده بود اما حاشا به غیرت بازیکنان که تمام تلاش خود را کردند. این کار مثل کشاورزی می‌ماند که در نیمه اردیبهشت باید آنچه که آبیاری کرده و کاشته بودیم برداشت کنیم. وقتی نهالی می‌خواهد خوب به بار آید باید به موقع آبیاری شود. به لطف خدا و اهل بیت تمام تلاش خود و تمرکزمان را روی بازی‌های آخر گذاشته‌ایم.
او در پاسخ به سوالی در این باره که با توجه این‌که از امسال بازی‌های مرحله بعد لیگ قهرمانان به صورت رفت‌وبرگشت برگزار می‌شود، استقلال برای سرگروهی برنامه دارد یا خیر، گفت: سال‌ها بود که تیم‌های سرگروه به صورت تک حذفی بازی می‌کردند. برای ما مهم است که به عنوان تیم اول صعود و سپس به سرگروهی فکر کنیم تا بازی برگشت در مرحله بعد در زمین خودمان باشد.
قلعه‌نویی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که گفت اگر استقلال به مرحله بعدی صعود کند، باید در شهریور مرحله بعدی خود را برگزار کند و آیا او با استقلال تمدید می‌کند، اظهار داشت: بگذارید تمرکزمان روی چند بازی باقیمانده باشد. افتخارم این است که در استقلال کار کرده‌ام و با این تیم فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم. من بعد از 11 سال که به فوتبال بازگشتم استقلال در دسته سه بود. با این تیم قهرمانی آسیا را دیده‌ام. سیزدهمی این تیم را هم دیده‌ام و در کل خاطرات خوشی با استقلال دارم. هر مربی‌ای آرزویش این است که سرمربی استقلال باشد امادر شرایط فعلی همه فکر وذکر من و بازیکنان این است که در بازی‌های باقیمانده موفق شویم. اصلا شاید من را نخواستند. خیلی جاها سر نخواستنم دعواست.
قلعه‌نویی در پاسخ به سوال خبرنگار قطری مبنی بر تفاوت امتیازگیری استقلال در داخل و خارج از خانه و تاثیر تماشاگران در ورزشگاه آزادی بر این تیم گفت: عده‌ای برای نتیجه نگرفتن این فصل استقلال از این کارها کردند. در ایران این‌گونه است که هر کس به جلو حرکت کند، با سنگ می‌زنندش. ان‌شاالله فردا خوب بازی می‌کنیم و پیروز می‌شویم تا سوال ایشان هم پاسخ داده شود.
قلعه‌نویی درباره آمار استقلال در بازی با الهلال عنوان کرد: در بازی با الهلال ما عملکرد خوبی داشتیم و اتفاقا فیلم این بازی به دستمان رسیده و آن را آنالیز کرده‌ایم. باید این را بگویم در بازی با الهلال چند بحث وجود داشت. اول اینکه بچه‌ها خسته شدند و دوم اینکه مقداری غرور بچه‌ها را گرفته بود. اتفاقا در بازی با الهلال به جز چند دقیقه آخر هواداران تیم استقلال را حمایت کردند. البته باید این را بگویم که این را قبول دارم که بازیکنان استقلال سر یک سری مسائل که از بیرون به تیم ما تزریق شد، تحت تاثیر قرار گرفتم البته من قلعه‌نویی بابت این مسائل آلوده شدم.
وی افزود: ایرانی فردا نشان می‌دهد که با غیرت ایرانی این مسائل حل می‌شود و از طرفداران هم می‌خواهم که فرهنگ ایرانی خود را نشان دهند چون ما میهمان نوازان خوبی هستیم و ثابت کنیم فرهنگ 9 هزار ساله داریم و فقط انرژی خود را برای تشویق استقلال بگذارند و خواهش می‌کنم به حریف هم احترام بگذارند. شعار فوتبال بازی جوانمردانه است همه جای دنیا همین طور است.
قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره بازی رفت استقلال و الریان و اشتباه‌های عمران‌زاده در آن دیدار و تفاوت ساختار دفاعی استقلال در ایران و آسیا اظهار داشت: طبیعتا هر بازی شرایط خودش را دارد. آن بازی یک شروع بود و این بازی مثل یک فینال. حساسیت بازی برای ما مهم است. حداقل بالای 10 بار این چند روزه بازی‌های الریان را دیده‌ و به خوبی آنها را آنالیز کرده‌ایم. فرامینی تاکتیکی را بازیکنان باید اجرا کنند و این فضا را از تاباتا بگیرند؛ چرا که نیلمار را می‌خواهد، تغذیه کند. اگر این کار را بکنیم، به هدف‌مان می‌رسیم. بازیکنان الریان بازیکنان خوبی هستند اما این دو بهتر هستند. بازی با الریان اشتباهات فردی نبود به نظرم بیشتر بدشانسی بود. گل اول که پنالتی نبود؛ چرا که اول به پای بازیکن ما خورد و سپس به دستش خورد. گل دوم هم در حرکت حنیف بود که به صورتش خورد و به گل رفت و بدشانسی بود. در آسیا نظم دفاعی‌مان بهتر بود و تنها بدشانسی داشتیم و امیدوارم این بدشانسی فردا تمام شود و پیروز شویم.
سرمربی استقلال ادامه داد: افکار ناپاک قلم ناپاکی هم می‌آورد. شما بازی دیروز چلسی و لیورپول را به یاد بیاورید. سوآرز که از گران‌ترین فورواردهای لیگ برتر است، بلند شد و به جای ضربه با سر آبشار زد اما مشابه این حرکت در ایران رخ داد و هزار انگ به بازیکن چسباندند. اما به سوآرز کسی از این انگ‌ها نچسباند. علی علیزاده در دقیقه 87 بازی با پرسپولیس با دست توپ را به دروازه فرستاد اما من یک کلام حرف نزدم. یک سالی مقابل استقلال اهواز جام رااز دست دادیم که در همان سال کریم بوستانی سرمربی استقلال اهواز بود. اگر من این بازی را می‌بردم و کریم بوستانی را همراه خود به تیم ملی می‌آوردم هزار و یک حرف وحدیث درست می‌کردند متاسفانه در ایران قشنگی‌های فوتبال را نمی‌بینند.
قلعه‌نویی در خصوص اینکه استقلال اینک شانس اول قهرمانی است، گفت: خوشبختانه عصر ارتباطات است و بازیکنان هم ارتباطات خوبی دارند و حافظه‌شان کار می‌کند. یک سال ذوب‌آهن خود را برای جشن قهرمانی آماده کرده بود و برنامه‌ریزی‌ها هم دراین رابطه شد و یا در آلمان یک سال لورکوزن خود را برای قهرمانی آماده کرده بود اما به یک تیم ضعیف باخت و آن سال بایرن مونیخ قهرمان شد.هر وقت جام را به دست گرفتیم تازه مشخص است که قهرمان می‌شویم. ما باید تلاش کنیم بازی‌هایمان را ببریم. استقلاب بازیکنان باتجربه‌ای دارد و خودشان شرایط را درک می‌کنند.
وی بار دیگر درباره بازی با الریان گفت: هر بازی شرایط خاص خود را دارد. این بازی می‌تواند فینال باشد. حداقل بالای 10 بار بازی‌های الریان مقابل تیم‌های العین و الجیش را دیده‌ایم. ما نباید بگذاریم شماره 10 این تیم مهاجمانشان را تغذیه کنند.
سرمربی استقلال در مورد وضعیت مصدومان و محرومان این تیم و همچنین آخرین وضعیت رحمتی گفت: سیاوش اکبرپور و امیرحسین صادقی محروم هستند اما سایرین مشکلی ندارند. رحمتی هم دیروز با ما تمرین کرد و مثل شیر و عقاب فردا درون دروازه قرار می‌گیرد.

نظرات بینندگان