arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

فرگوسن: فان پرسی تاثیرگذارترین بازیکن دو دهه اخیر است

سر الکس فرگوسن معتقد است که فان پرسی در دو دهه اخیر بهترین بوده و عملکردی غیر قابل باور داشته است و گل او را گل قرن منچستر یونایتد خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی،‌ سر الکس فرگوسن معتقد است هیچ بازیکنی در مدت زمان حضور او در این تیم به اندازه رابین فان پرسی در رساندن منچستریونایتد به عنوان قهرمانی نقش بزرگی ایفا نکرده است.
شماره 20 یونایتد با هت تریک خود برابر استون ویلا در حالی که 4 هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر انگلیس باقی مانده موجب قهرمانی شماره 20 شیاطین سرخ در لیگ لیگ انگلیس شد. فان پرسی با این گل‌ها، شمار گل‌های زده خود در این فصل برای یونایتدها را به 28 رساند. او تابستان گذشته با 24 میلیون پوند از آرسنال به منچستریونایتد پیوست. فروش او توسط آرسنال به اختلاف امتیازی 21 بین این 2 تیم در لیگ انگلیس انجامیده است.
فرگوسن گفت: بازیکنان زیادی برای منچستر گلزنی کردند، کریستیانو رونالدو در دوران حضور خود در منچستریونایتد و در فصل 08-2007 توانست 42 گل وارد دروازه حریفان کند. از سوی دیگر اریک کانتونا هم نقش بسیار بزرگی در قهرمانی یونایتدها در فصل‌های 94-1993 و 96-1995 ایفا کرد. بزرگانی همچون دیوید بکام، روی کین، اولگنار سولسشیایر، رود فان نیستلروی و رایان گیگز نیز در یونایتد بازی کرده‌اند ولی نقشی که فان پرسی در قهرمانی این تیم داشته را هیچ بازیکنی پیش از او نداشته است.
«اگر بخواهیم قهرمانی را از نظر نقش یک بازیکن بررسی کنیم، تصور می‌کنم فان پرسی نقش بسیار بزرگی در آن داشته است. کانتونا هم در 2 قهرمانی ما نقشی اساسی داشت. من خیلی خوش شانس بوده‌ام که مهاجمان بسیار بزرگی در ترکیب تیمم داشته‌ام.»
گل دوم فان پرسی با شوت سر ضرب فان پرسی و روی پاس وین رونی تبدیل به گل شد که فرگوسن به شوخی آن را گل قرن لقب داد.

 

نظرات بینندگان