arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

"لاریجانی گفت «‌مشایی» را من به احمدی‌نژاد معرفی کردم" + تکذیب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه بنده مشائی را اولین بار در دولت نهم دیدم، گفت: آقای علی لاریجانی به بنده گفت که ایشان مشائی را به آقای احمدی‌نژاد معرفی کرده و گفته که او به درد کارهای فرهنگی شهرداری می‌خورد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس ؛ صادق محصولی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با حضور در جمع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس، فعالیت در بسیج دانشجویی را در این مقطع تاریخی همانند اهمیت حضور در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: این حرف را کسی می‌گوید که خودش بسیجی بوده و آن دوران را درک کرده است. در ادامه گزیده سخنان محصولی را می خوانیم:

  •  درحال حاضر ممکن است درک ما از واقعیات آرایش گروه‌های مختلف دچار ابهام باشد چراکه آنها را بیشتر از زبان رسانه‌ها می‌شنویم در حالی که برای درک واقعیات باید بسیار دقیق بود و به مواضع دشمن نیز توجه داشت. این موضوع قابل درک است که دشمن با کدام  یک از گروههای داخل احساس نزدیکی بیشتر و با کدام احساس نزدیکی کمتر و با کدام احساس عناد و دشمنی دارد.
  • برخی این موضوعات را در قالب اینکه نباید با کل دنیا درگیر شد یا نباید با سیاست خارجی هزینه برای کشور درست کنیم ابراز می‌کنند که این نوعی ارتجاع گفتمانی است. این جملات شاید بطور مستقل خوب بنظر بیاید ولی اگر ما نگوییم چه کاری با کل دنیا درگیر شدن است و یا چه کاری موجب هزینه در سیاست خارجی است برداشت استفاده از این جملات برای جذب قشر خاکستری می‌شود؛ ما نباید در تبلیغات‌مان از ادبیاتی استفاده کنیم که از دهان دشمنان ما و از شبکه‌های معاندی مثل BBC و VOA پخش می‌شود هرگونه استفاده از این نوع ادبیات یک پیام سازش ارتجاعی در مقابل گفتمان استقامت است.
  • در انتخابات مجلس نهم برخی صرفا به دنبال رای آوری لیست‌شان بودند و اصلح بودن نامزد ها برایشان مهم نبود بنظر ما معرفی اصلح یک وظیفه جدی برای مومنین است ولی اصل بودن رای آوری لیست نامزدها در مقابل اصلح بودن نامزدها، موجب عدول از ارزشها و شاخص ها خواهد بود. که به هیچ وجه شرعی و منطقی نیست.
  • بنده مشائی را اولین بار در دولت نهم دیدم، حتی در شهرداری نیز او را نمی‌شناختم، چه برسد به اینکه برخی به دروغ گفته‌اند محصولی و مشائی در ارومیه با هم بوده‌اند، البته آقای علی لاریجانی به بنده گفت که ایشان مشائی را به آقای احمدی نژاد معرفی کرده و گفته که او به درد کار های فرهنگی شهرداری می‌خورد.
  • من معتقد نیستم که احمدی نژاد فعلی همان احمدی نژاد سال 84 است، هر کدام از ما در هر لحظه در معرض سقوط و تاثیر شیطان هستیم مگر اینکه در حد موقعیتی که در آن قرار گرفته ایم از قبل خود سازی لازم را کرده باشیم. بنابراین نمی‌توان گفت که احمدی نژاد از روز اول همین گونه بوده است چرا که در دوران جنگ بنده ایثار گری های آقای احمدی نژاد را شاهد بودم.
  • آقای احمدی نژاد به لحاظ سوابق انقلابی که از آقای منتظری بالاتر نیست.
  • حضور آیت الله مصباح مصباح در همایش یکی از مهمترین برنامه های سیاسی جبهه پایداری معنای مشخصی دارد با اینهمه ایشان خطاب به حضار فرمودند ما تشخیص دادیم که چه کسی اصلح است و معرفی کردیم اما در عین حال شما باید به حجت برسید و رای دهید؛ حتی ما کلیپی از آیت الله خوشوقت پخش کردیم که ایشان در همایش جبهه پایداری فرمودند حضور من در اینجا به چه معناست، به معنی تایید این جمع (جبهه پایداری) است من این جمع را بهتر از بقیه می‌دانم.
  • ما اگر زودتر از این هم اعلام می‌کردیم اتهامات و تخریب‌ها علیه ما کمتر نمی شد ما منتظر نظرات رهبر معظم انقلاب بودیم تا مطابق شاخص های اعلامی توسط معظم له بتوانیم تصمیم صحیح و جامعی اتخاذ کنیم. ما به زحمت لنکرانی را متقاعد کردیم کاندیداتوری را بپذیرد.
  • ما گروه 25 نفره از اساتید حوزه و دانشگاه که دارای دکتری اقتصاد هستند و سوابق مختلفی همچون معاونت ریاست جمهوری، وزارت، نمایندگی مجلس، حضور در تهیه برنامه پنجم و الگوی اسلامی ایرانی را داشته اند دعوت کردیم و آنها برنامه ای را تدوین کرده اند که نسخه اول آن نیز درآمده است و تا انتخابات نیز رونمایی می شود البته این برنامه ها بدون توجه به برنامه های بالا دستی کشور نیست.
  • درست است که همه اعضای شورای مرکزی اصلح بودن آقای لنکرانی را تایید و امضا کرده اند ولی بدون تصویب و تایید شورای فقها امکان اعلام آن وجود نداشت و خوشبختانه شورای فقها با نظر شورای مرکزی در این مورد کاملا موافق بود فلذا آقای لنکرانی بعنوان نامزد اصلح معرفی شد.
  • جلیلی در جلساتی که با وی داشتیم به ما گفت که برای نامزدی به تکلیف نرسیده‌ام. اگر وی می‌خواست مستقل نامزد شود آنقدر شجاعت داشت که به ما بگوید صلاح نیست من به اسم جبهه پایداری در انتخابات حضور یابم لذا نقل قول های غیر موثق در مورد ایشان بیشتر از طرف مخالفین پایداری و برای ایجاد تردید در بدنه حزب‌الله مطرح می‌شود.
  • متاسفانه برخی از کسانی که ادعای گفتمان انقلاب دارند به دلیل عدم بصیرت در پازل فتنه و انحراف بازی می‌کنند و وقتی در آینده کنار کشیدن ها به نفع این و آن صورت گرفت خیلی از موضوعات و طراحی‌های پشت پرده آشکار خواهد شد.

تکذیبیه

ابط عمومی مجلس با صدور اطلاعیه‌ای خبر برخی رسانه‌ها درباره اظهارات صادق محصولی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در جمع اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس را که عنوان کرده بود: «دکتر لاریجانی، آقای ‌مشایی را به آقای احمدی‌نژاد معرفی کرده بود» را به شدت تکذیب کرد.

در توضیحات روابط عمومی مجلس آمده است: طبق اظهارات خودشان ارتباط آقایان احمدی‌نژاد و مشایی به سال‌های دور و زمان حضور آقای احمدی‌نژاد در آذربایجان غربی برمی‌گردد و مشخص نیست که آقای محصولی با چه نیتی این اظهارات را بیان کرده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است‌: آقای احمدی‌نژاد در زمانی که شهردار تهران بود، از آقای لاریجانی به عنوان رئیس وقت صدا و سیما درخواست کرد که آقای اسفندیار رحیم مشایی که در آن زمان کارمند رادیو و تلویزیون بود، به شهرداری تهران منتقل شود که با انتقال وی موافقت شد.

روابط عمومی مجلس در پایان اظهارامیدواری کرده است که سیاسیونی که می‌خواهند در عرصه انتخابات فعال باشند، در نقل مطالب دقت کنند و رسانه‌ها نیز در انتقال صحیح مطالب دقت کافی را داشته باشند. 

نظرات بینندگان