arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

اگر کاندیدای انتخابات، آذری باشد 15 میلیون رای دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده تبریز در مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات آذری زبان ها 10 تا 15 میلیون رای دارند و قطعا کاندیدایی که وابستگی به این قشر از جامعه داشته باشد، رای بیشتری خواهد داشت، گفت: البته بنده هم به عنوان یک آذری به دلایلی که گفته شد از کاندیدای آذری زبان حمایت خواهم کرد.

مسعود پزشکیان در گفتگو با مهر درپیش بینی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بنده فردی علم محور هستم و فکر می کنم مردم به کسی رای می دهند که برنامه و سابقه اجرایی داشته و عملکرد وی مبتنی بر علم باشد.

وی افزود: زمینه رای داشتن و رای آوری کاندیداها بسیار مهم است. آذری زبان ها 10 تا 15 میلیون رای دارند و قطعا کاندیدایی که وابستگی به این قشر از جامعه داشته باشد، رای بیشتری خواهد داشت. کاندیدای آذربایجانی دارای پایه رای است و قطعا مورد حمایت مردم آذری زبان کشور قرار خواهد گرفت.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با تاکید بر این که خود او هنوز تصمیم نهایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را اتخاذ نکرده است، گفت: ممکن است بنده وارد عرصه شوم و یا از یک کاندیدای اصلاح طلب حمایت کنم.

پزشکیان درباره موضع خود در قبال کاندیدای مورد تائید شورای مشورتی اصلاح طلبان تصریح کرد: البته بنده هم به عنوان یک آذری به دلایلی که گفته شد از کاندیدای آذری زبان حمایت خواهم کرد.

وی  در واکنش به خبر اجماع اصلاح طلبان بر روی آقایان عارف، مهرعلیزاده و جهانگیری و انتخاب یکی از این سه نفر به عنوان کاندیدای این جریان در صورت عدم کاندیداتوری هاشمی و خاتمی، گفت: من از اجماع یاد شده خبری ندارم.

خانم زهرا رهنورد بعد از انتخابات سال 88 در مصاحبه با بی بی سی فارسی، اعلام کرد: " اصلا یک سری نقاطی هست که خودش ملاک ماست برای اینکه در انتخابات تقلب شده، مثلا آذربایجان و ترک زبان ها فرزند خودشون رو نمی گذارند به آقای احمدی نژاد رای بدهند یا لرستان که خود من لر هستم و موسوی هم بارها اعلام کرده که داماد لرستان است، داماد خودشون رو نمی گذارند، به کسی دیگه ای رای بدن ما که این دو تا برای ما ملاکه که باقی موارد هم شبیه همین است"
نظرات بینندگان