arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

قلعه نویی: تمام تصمیماتی را که می گیرم بخاطر منافع باشگاه است

قلعه‌نویی گفت: استقلال ارث پدری قلعه‌نویی نیست و متعلق به طرفداران و پیشکسوتان این باشگاه است و من هم عضو کوچکی از آن هستم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگوی تلویزیونی  درباره حرکت مجیدی پس از گلزنی برابر الریان که در آغوش او قرار گرفت، عنوان کرد: منِ قلعه‎‌نویی باید نگاه برادرانه نسبت به تمام بازیکنانم داشته باشم. فرهاد هم یک بازیکنی است مانند سایر بازیکنان. اینکه حالا نام فرهاد را بیاوریم و زحمات سایر بازیکنان را فراموش کنیم صحیح نیست. بازیکنان امسال با بی‌پولی‌ها ساختند و من هم فرهاد را زمانی برگرداندم که تیم صدرنشین بود و به خاطر خودش و به احترام هواداران او را برگرداندم. اگر ششم جدول بودیم او را به استقلال بازنمی‌گرداندم.
 
وی درباره مجیدی و دیگر بازیکنان استقلال است، افزود: روزی که در رادیو ورزش اعلام کردم، مجیدی می‌تواند به استقلال برگردد حتی خود فتح‌الله‌زاده هم خبر نداشت و هیچ فشاری روی من نبود. نیم فصل با بزرگان مشورت کردیم و  تصمیم گرفتیم که او به تیم بیاید البته من فرهاد را ابتدای فصل می‌خواستم به استقلال برگردانم اما سوء تفاهم‌هایی به وجود آمده بود و روزی که قرار بود پیش مدیرعامل باشگاه برود در خانه ما جلسه‌ای داشتیم و دلخوری‌ام را از حرفی که زده بود اعلام کردم و او گفت که آن حرف را به این شکل نزده بود.
 
قلعه‌نویی اضافه کرد: استقلال ارث پدری قلعه‌نویی نیست و متعلق به طرفداران و پیشکسوتان این باشگاه است و من هم عضو کوچکی از آن هستم. خدا پدر رویانیان را بیامرزد که از پیشکسوتان تقدیر کرد. وقتی مردم بازیکنی را دوست دارند باید به نظر آنها احترام گذاشت. افرادی مانند مرحوم حجازی، زرینچه، جباری و .. برای این تیم زحمت کشیدند و فرهاد هم مانند آنهاست. اگر بگوییم رابطه قلعه‌نویی و مجیدی، توازن تیم به هم می‌خورد. همه بازیکنان و همکاران در این موفقیت‌هایی که تاکنون به دست آورده‌ایم و البته هنوز 2 یا علی دیگر در لیگ و آسیا پیش رو داریم، سهیم هستند.
 
سرمربی استقلال اضافه کرد: بزرگان تیم در نظم و انضباط تیمی نقش داشتند و خیلی اوقات بزرگان به ما کمک کردند هر چند ما چند سکته مالی هم در طول فصل داشتیم که البته با پرداخت‌های چند ماه اخیر پرداختی‌ها به بالای 50 درصد رسید.
 
او همچین عنوان کرد: تمام تصمیماتی که می‌گیرم به خاطر منافع باشگاه استقلال است و خدا آن روز را نیاورد که امیر قلعه‌‎نویی از روی نفس بخواهد تصمیم بگیرد. استقلال دسته سوم بود و همه از این تیم رفتند اما من برگشتم. در آن زمان افرادی مانند زرینچه نیز که در شرایط خوبی بودند به تیم برگشتند. منتی نیست اما منظورم این است که ما به جز احترام مردم و منافع استقلال به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم. امسال هم که به تیم برگشتم از بزرگترین قرارداد تاریخ لیگ گذشتم و حتی از حدود 10 بازیکن تیم هم کمتر پول گرفته‌ام. خداراشکر که شرایط خوبی داریم ولی هنوز به اهدافمان نرسیدیم.
 
سرمربی استقلال درباره آینده کاری خود در این تیم گفت: من هر بار که به استقلال آمدم با عشق آمدم. هیچ منتی هم نیست زیرا بعد از خدا و اهل بیت لطف مردم شامل حال ما شده است. عملکرد یک مربی در رده ملی از یک جام جهانی تا جام جهانی بعدی سنجیده می‌شود و در رده باشگاهی نیز یک مربی باید برنامه 3 ساله داشته باشد تا بتواند برنامه‌هایش را انجام دهد. من هم به همین نیت قرارداد 2 ساله بستم و آمدیم که در آسیا مقام خوبی را کسب کنیم ولی این رفتارها که در استادیوم دیدیم با عشق و علاقه ما در تضاد است و برای منِ قلعه‌نویی سنگین بود. گویا امسال خواسته مردم بیشتر از توانایی‌های ماست. این چند هفته بگذرد تا برای فصل بعدی مربی برای استقلال بیاورند که بتواند خواسته‌های مردم را برآورده کند.
 
قلعه‌نویی با اشاره به سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از زحمات یحیی گل‌‎‌محمدی هم باید تشکر کنم که مربی جوانی است و سبک جدیدی از مربیگری را در پرسپولیس پیاده کرده است.
 
او همچنین به ظرفیت‌های 2 تیم استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت:  به استقلال و پرسپولیس باید نگاه فرصتی داشته باشیم نه تهدیدی. از همین رو امیدوارم نگاه مسئولان به این 2 تیم تغییر کند.
 
وی افزود: در کشور ما به قطاری که در حال حرکت است سنگ پرتاب می‌کنند. تلاش نمی‌کنیم که خود را به آدم‌های موفق برسانیم بلکه سعی می‌کنیم آنها را پایین بکشیم. ما از گروه‌مان صعود کردیم مطبوعات نوشتند که قلعه‌نویی برای اولین بار با استقلال صعود کرد چرا به نتایجی که با سپاهان گرفتیم اشاره نمی‌کنند ما در 2 بازی رفت و برگشت 9 گل به تیمی که براگا هدایتش را بر عهده داشت، زدیم.

قلعه‌نویی ادامه داد: متاسفانه بعضی‌ها تلاش می‌کنند چهره زشتی از قلعه‌نویی نشان دهند و این موضوع درباره بازیکنان دو رگه هم مطرح شد. من اولین کسی بودم که 5 سال پیش رفتم و با پدر دژآگه صحبت کردم ولی می‌گویند قلعه‌نویی مخالف دو رگه‌هاست. متاسفانه مطبوعات به شکل دیگری این موضوع را عنوان می‌کنند. عصر، عصر ارتباطات است و باید از مربیان بزرگ استفاده کنیم ولی قبل از آن باید ایران و ایرانی را قبول داشته باشیم. روته مولر در کلاسی که با مربیان ایران داشت خودش گفت که هیچگاه کلاسی با این کیفیت نداشته است. متاسفانه بعضی از قلم به دستان نمی‌خواهند ایرانی را باور داشته باشند.
 

نظرات بینندگان