arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

متکی: انتخابات 24 خرداد آمریکا را به آخر خط می‌رساند

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: اگر ملت ایران در انتخابات آینده رکورد بزند آمریکایی‌های در سیاست‌های خود علیه ایران به آخر خط می‌رسند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: منوچهر متکی، امشب در جمع 300 نفری مردم مراغه در مسجد شیخ تاج این شهر اظهار کرد: عوامل فتنه با ایجاد آشوب پس از انتخابات حماسه شیرین مردم را به آشوب کشیدند.

وی افزود: مردم ایران با مشارکت 85 درصدی خود مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان اروپایی و آمریکایی زدند و بازندگان قدرنشناس به رای مردم ایران ظلم کردند.

نظر متکی درباره اصل 15 قانون اساسی

متکی در جواب سئوالی در خصوص اصل 15 قانون اساسی افزود: اصل 15 قانون اساسی فرصت و ظرفیت بزرگی برای ارتقای فرهنگ و تمدن اقوام ایرانی است و این اصل درستی بوده و باید به آن توجه شود.

وی گفت: باید به همه اقوام و قومیت‌های ایران توجه شود و همه مردم ایران با قومیت‌های مختلف از امکانات کشور به صورت یکسان استفاده کنند.

متکی افزود: سفر سال 88 مقام معظم رهبری به کردستان سرآغازی بود تا در مناطق مختلف، زمینه بالندگی فرهنگ‌های بومی کشورمان را بتوانیم شاهد باشیم که این بالندگی ارتقای جایگاه کل فرهنگ ایران را در بر خواهد داشت.

وی افزود: ما حضور قومیت‌ها و زبان‌های مختلف را در گستره ایران اسلامی، یک فرصت می‌دانیم و اعتقاد داریم فرهنگ، آداب و رسوم، زبان و آثار گذشته هر قومی باید حفظ شود و تمام این‌ها موجب اقتدار و وحدت ملی کشور ما خواهد شد.

متکی افزود: دولت یازدهم باید در ارائه خدمات، سرمایه‌گذاری‌های دولتی و سرمایه‌گذاری غیردولتی بیشتر از هرجا به مناطق محروم توجه داشته باشد.

متکی در خصوص سئوالی در خصوص تغییر قانون اساسی کشور افزود: اصلاح قانون اساسی در خود این قانون پیش‌بینی شده و قانون اساسی بر اساس خود این قانون تغییراتی داشته و احتمال دارد در آینده هم اصلاح پیدا کند.

وی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها افزود: اصل هدفمندی یارانه‌ها جراحی در اقتصادی کشور بود که محقق شد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: پرداخت یارانه‌های به همین روال باید ادامه پیدا کند تا اقشار کم توان خود را به خانواده‌های توانمند برساند.

وی گفت: در هدفمندی یارانه‌ها باید شیب قیمت‌ها بر اساس قانون کنترل و پولی که به مردم داده  می‌شود،  30 درصد از آن به تولید داده شود.

انتخابات 24 خرداد آمریکا را به آخر خط می‌رساند

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص آمریکا نیز گفت: اگر ملت ایران در انتخابات آینده رکورد بزند آمریکایی‌های در سیاست‌های خود علیه ایران به آخر خط می‌رسند.

متکی افزود: امروز از برکت انقلاب اسلامی تبدیل انقلاب ایران به الگویی برای مقابله با آمریکا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه من نمی‌گوییم آمریکا از بین می‌رود ولی می‌گوییم سران آمریکا در سیاست‌های خود علیه ایران را تغییر دهد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمریکا هیچ‌گاه با مسئله هسته‌ای ایران رو راست نبود و این رو راست نبودن موجب شده که مذاکرات هسته‌ای ایران و غربی‌های به خوبی پیش نرود.

متکی با بیان اینکه سیاست‌های غلط آمریکا آنها را دچار مشکل می‌کند، افزود: ما در سیاست خارجی زیر سلطه کسی نمی رویم و کسی را زیر سلطه خود نمی‌آوریم.

وی در ادامه توجه به اقتصاد و تولید را بهترین راه برای حل مشکل بیکاری، تورم و مشکلات اقتصادی در کشور اعلام کرد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به دو مشکل امروز جامعه که بیکاری و تورم است، نامگذاری‌های سال‌های اخیر توسط رهبر انقلاب که رنگ و بوی اقتصادی دارد را نشانه اهمیت بخش اقتصاد و وجود مشکل در آن ارزیابی کرد.

متکی در خصوص برنامه‌های خود در عرصه اقتصادی حمایت همه جانبه از تولید، رفع موانع موجود و ایجاد مشوق‌ها را در برنامه خود اعلام کرد.
نظرات بینندگان