arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

انگلیس: حمله نظامی غرب به سوریه بعید است/ شواهد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه جدی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا تاکید کرد که شواهد بیشتری احتمال استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را تقویت می‌کند. وی گفت که حتی در صورت اثبات این امر، حمله نظامی غرب به سوریه بسیار دور از ذهن است.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا در گفت‌وگو با بی بی سی گفت که شواهد اندک ولی فزاینده‌ای وجود دارد که احتمال استفاده رژیم بشار اسد از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه را تقویت می‌کند.

نخست‌وزیر بریتانیا که این مساله را "بسیار جدی و خطرناک" توصیف کرد، گفت:« همان‌طور که باراک اوباما نیز تاکید کرد، استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز جامعه‌ی بین‌المللی است و اگر شواهد بیشتری جمع‌آوری شود، جامعه جهانی برخوردی بسیار جدی با حاکمیت سوریه خواهد کرد.»

کامرون در پاسخ به این سوال که اگر استفاده از سلاح شیمیایی تایید شود، آیا کشورهای غربی به سوریه حمله نظامی خواهند کرد، گفت:« فکر نمی‌کنم و بسیار دور از ذهن است که چنین اقدامی از سوی کشورهای غربی صورت گیرد. با این‌حال فکر می‌کنم فشارهای ما شدیدتر و متمرکزتر خواهد شد و همکاری با رهبران و گروه‌های اپوزیسیون و متحدان منطقه‌ای برای واکنش جدی و درست به این اقدام حاکمیت سوریه، افزایش خواهد یافت.»

دیوید کامرون تاکید کرد که هنوز برای نتیجه‌گیری قطعی زود است و جمع‌آوری شواهد و مستندات دقیق‌تر برای اثبات این امر باید ادامه یابد. او همچنین تصریح کرد که جامعه جهانی باید هشدار بسیار جدی دوباره‌ای به رژیم اسد بدهد که در صورت اثبات این موضوع، عواقب بسیار سنگینی در انتظارش خواهد بود.
نظرات بینندگان