arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

دوقلوهای بهم پیوسته جدا شدند + تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دوقلوهای شش ماهه ای که هنگام تولد از قلب و کبد به هم متصل بودند با عمل جراحی پیشگامانه در دو مرحله جدا شده و درحال حاضر روند بهبودی را طی می کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، ازاری و ازیرا جونز که درحال حاضر در بخش کودکان بیمارستان ریچموند، در بریتیش کلمبیا کانادا به سر می برند درحالی متولد شدند که از سینه هم چسبیده بوده و کبد، غشاء خارجی قلب و رگهای خونی مهم آنها باهم مشترک بود.

آنها در ماه اکتبر اولین فاز از جراحی جداسازی را انجام دادند اما به علت به خطر افتادن سلامتی آنها بخش پایانی از فرآیند پیچیده این عمل جراحی تا هفته گذشته به تعویق افتاده بود.

دوقلوهای به هم چسبیده پیش از آخرین مرحله از عمل جراحی که 14 ساعت طول کشید

پزشکان اظهار داشتند که این دوقلوها پس از عمل 14 ساعته مراحل بهبودی را طی می کنند و نیازی به عملهای آینده و یا درمانهای پزشکی طولانی مدت نیست.

دکتر دیوید لنینگ طی بیانیه ای گفت: ما نسبت به این که دوقلوها بهبودی کامل را طی می کنند خوشبین هستیم، من می توانم روزی را ببینم که این دختران زندگی شادی و مستقلی دارند.

این دختران در تاریخ 10 اکتبر 2012  با وزن 4.5 کیلویی و به صورت سزارین متولد شدند.

ناچل جونز مادر این دوقلوها در هفته دوازدهم بارداری از دوقلوبودن فرزندان خود مطلع شد و اسکن هفته بعد از آن نشان داد که جنینها به هم چسبیده اند.

بیش از 40 جراح و متخصص کودکان در جراحی 14 ساعته حضور داشتند

وضعیت سلامتی آنها در هفته دوم عمرشان وخیم شد و موجب شد که پزشکان اولین جراحی برای جداکردن کبد به هم چسبیده آنها را در روز 25 اکتبر انجام دهند.

درحالی که این جراحی موفقیت آمیز بود، به علت بیماری نوزادان، پزشکان از جداسازی کامل اجتناب کردند.

ازاری نارسایی کبد داشت و خواهرش از هایپرتروفی بطنی رنج می برد. براساس اظهارات دکتر لنینگ ، در آن زمان کامل کردن عمل جداسازی به طور قطع به مرگ آنها منتهی می شد.

این دوقلوها از هفته گذشته، پس از عمل جداسازی زندگی خود را به صورت مستقل از یکدیگر آغاز کردند

پزشکان برای بستن سینه هر دو نوزاد از پوست اضافه استفاده کردند

این جراحی ساعت 6:45 صبح آغاز شد و 14 ساعت پس از آن این دو خواهر زندگی خود را به صورت مستقل از یکدیگر و در اتاقهای جداگانه در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان آغاز کردند.

پزشکان اظهار داشتند که وضعیت آنها پایدار است و در ماه های آینده کنار هم قرار می گیرند

نظرات بینندگان