arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

حیدری فر: شهود روح الامینی متهمان پرونده هستند/ بازداشت ها را بدون نیاز به تایید مرتضوی انجام دادم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چهارمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک دقایقی قبل به صورت غیر علنی در دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد.

شاعتی قبل چهارمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک به ریاست قاضی مدیرخراسانی رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری برگزار شد.

در حالیکه در خصوص علنی یا غیر علنی بودن جلسه دادگاه ابهام وجود داشت قبل از شروع محاکمه اعلام شد جلسه دادگاه به صورت غیر علنی تشکیل و خبرنگاران اجازه ورود به محل برگزاری محاکمه را ندارد.

بر اساس این گزارش پیش از این سه جلسه محاکمه به صورت غیر علنی برگزار شده بود که در این جلسات شکات پرونده و وکلای آنها شکایت خود را مطرح کرده و سعید مرتضوی متهم ردیف اول به دفاع از اتهامات خود پرداخت.

 علی اکبر حیدری فر یکی از متهمان پرونده قبل از ورود به چهارمین جلسه محاکمه در پاسخ به پرسش مهر در خصوص احضار برخی شاهدان به دادگاه، اظهار داشت: آقای روح الامینی 3 شاهد را به دادگاه معرفی کرده که تا جاییکه من اطلاع دارم شاهدان خود از متهمان پرونده کهریزک می باشند.

وی افزود: به دلیل اینکه شاهدان جزو متهمان می باشند شهادت آنها وجهه قانونی ندارد و نمی توانند در مورد اتفاقات شهادت بدهند.

حیدری فر درباره بازداشتهای صورت گرفته در کهریزک نیز گفت: اعزام به بازداشتگاه نیازی به تایید دادستان ندارد و خود قاضی می تواند این کار را انجام دهد. من هم بازداشت ها را بدون نیاز به تایید مرتضوی انجام دادم.

متهم پرونده کهریزک در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر در خصوص معرفی برخی از شاهدان از سوی سعید مرتضوی نیز گفت: تا جاییکه من می دانم آقای مرتضوی شاهدی را به دادگاه معرفی نکرده است که باید در این زمینه از وی سئوال کنید.

سعید مرتضوی در مجتمع قضایی امام خمینی، محل برگزاری دادگاه حاضر شد و محافظان وی اجازه ندادند خبرنگاران با او گفتگو کنند.

چهارمین جلسه دادگاه کهریزک در حالی برگزار شد که همچون سه جلسه گذشته قاضی حداد غایب بزرگ این محاکمه بود.
نظرات بینندگان