arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

هاشمی: اگر درخواست کاندیداتوری را بپذيرم يعني شخص ديگري براي انجام اين رسالت بزرگ نيست/ هيچ‌گاه از مسئوليت خدمت به مردم و نظام شانه خالي نكرده‌ام

اگر عملكرد دوران امام(ره) را زير سؤال نمي‌برند، به خاطر اين است كه جرأت نمي‌كنند...هيچ‌گاه از مسئوليت خدمت به مردم و نظام شانه خالي نكرده‌ام و اكنون نيز نمي‌گويم كه نمي‌آيم، اما دولت آينده كار و مسئوليت خطيري بر عهده خواهد داشت كه نيازمند خواست همه اركان نظام، وحدت و همدلي گروه‌ها، حمايت مردم و همكاري و تعامل بين‌المللي و بدون معارضه با دنياست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع تعداد زيادي از جوانان فعال فرهنگي سياسي سراسر كشور، با تشكر از ابراز احساسات و محبت حاضرين و با اشاره به اصرار آنان و ساير اقشار از ايشان براي ورود به صحنه انتخابات جهت رفع معضلات كشور گفت: اگر اين تقاضاي شما را بپذيريم يعني شخص ديگري براي انجام اين رسالت بزرگ نيست در صورتي كه بنا بر اين بود كه با انقلاب اسلامي و پس از گذشته سه دهه از برپايي نظام جمهوري اسلامي، به جايي برسيم كه توسعه انساني، مادي و معنوي كشور در حدّي قرار گيرد كه جمع كثيري از مديران و سرآمدان كارآمد و توانمند براي اداره كشور تربيت و پشتوانه حال و آينده پيشرفت كشور قرار گيرند و در مقطع كنوني كشور افرادي مدير و توانا سكاندار مسئوليت‌هاي خطير كشور شوند.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با ابراز تأسف از سياست‌ها و بي‌تدبيري‌هاي سالهاي اخير، ناديده گرفتن اقدامات و عملكرد دولت‌هاي گذشته نظام جمهوري اسلامي و بدنام كردن و حذف مديران باتجربه، مخلص و كارآمد نظام و نخبگان كشور را دو هدف پيدا و پنهان منحرفان دانست و گفت: اگر عملكرد دوران امام(ره) را زير سؤال نمي‌برند، به خاطر اين است كه جرأت نمي‌كنند.

ايشان خطاب به جمع حاضر گفت: من هم مانند شما و چه بسا بيشتر از شما نگران حال و آينده كشورم، چرا كه انقلاب و نظام جمهوري اسلامي اكنون در مرحله حساس و خطيري قرار گرفته كه عبور از اين مرحله نياز به منطق، عقلانيت، وحدت و تعامل داخلي و بين‌المللي دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري، در بيان دلايل رسيدن كشور به وضع كنوني، به بيان خاطره‌اي از ديدار دو و نيم ساعته خود با اعضاي كميسيون تحقيق مجلس خبرگان در سال 87 اشاره كرد و افزود: بسياري از خبرگان حاضر در آن جلسه كه متن كامل نوار آن نيز در دبيرخانه خبرگان رهبري موجود است، در همان زمان و برخي بعدها با تأييد صحت پيش‌بيني‌هاي من اظهار داشتند كه اگر مي‌دانستيم به اينجا مي‌رسيم برخي حمايت‌ها و تقديس‌ها را انجام نمي‌داديم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بيان راه‌حل‌هاي خود براي برون‌رفت از مشكلات و معضلات، سياسي، اقتصادي و فرهنگي كشور، به ديدگاه‌هاي هميشگي خود اشاره و تأكيد كرد: مسير عبور از نابساماني‌ها از دو مرحله و تصميم مي‌گذرد. ابتدا بازگرداندن وحدت و همدلي و اعتماد همه اقشار و سلايق كشور و نيز در پيش گرفتن تعامل و همكاري بين‌المللي با دنيا.

ايشان تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران سر جنگ و نزاع با هيچ كشوري را نداشته و ندارد و خواهان تنش‌زدايي و حُسن همكاري و روابط با همه كشورهاي دنيا به استثناي رژيم اشغالگر قدس است. البته با اين رژيم نيز سر جنگ نداريم، ولي اگر همانند دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران مورد تعرض قرار بگيريم، با همه توان از خود دفاع و هر متجاوزي را از كرده‌ي خود پشيمان خواهيم كرد و حتي اگر كشورهاي عربي براي احقاق حق مردم فلسطين با اسرائيل وارد نبرد شوند، ما هم كمك خواهيم كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه اين راهكارها در پايان جنگ تحميلي و شروع سازندگي كشور به خوبي جواب داد، تصريح كرد: در حال حاضر وضعيت كشور به لحاظ زيرساخت‌ها، منابع مادي، انساني و درآمدهاي ارزي بسيار بهتر از سال پاياني جنگ است و اگر اراده سياسي و تصميم به بازگشت از خطا و در پيش گرفتن عقلانيت و منطق در مديريت‌ها باشد، با اين دو تصميم، بدون هزينه، راه برون‌رفت از مشكلات به تدريج باز خواهد شد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مردم را صاحبان اصلي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي خواند و با بيان الزام اخلاقي، شرعي، قانوني و مصلحت لزوم حمايت و پشتيباني و حمايت هميشگي مردم از حاكمان نظام اسلامي گفت: هيچ كشوري در دنيا نتوانسته حمايت و اعتماد مردم را ناديده بگيرد و اگر دولتي خواست خود را به مردم تحميل كند، از حمايت مردم خارج شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حضور هميشگي و فداكارانه مردم در صحنه‌هاي خطير مبارزه، پيروزي، جنگ و سازندگي كشور، ناديده گرفتن فداكاري‌هاي مخلصانه مردم و هزاران شهيد و ايثارگر و خواست و علايق آنان را ظلمي بزرگ و جبران‌نشدني به انقلاب، اسلام و مردم دانست و گفت: اگر در تصميم‌گيري‌ها قانون اساسي ملاك قرار گيرد و از برخوردهاي سليقه‌اي و باندي اجتناب و جلوي افراد تندرو و مزاحمت‌هاي گروه‌هاي افراطي گرفته شود، مردم وفادار به نظام اسلامي همراه و كمك كار مسئولان در حل مشكلات خواهند بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در برابر درخواست‌هاي اقشار گوناگون مردم براي حضور در عرصه انتخابات آينده رياست جمهوري، به مشكلات بزرگ و تعهدات بدون پشتوانه و نجومي دولت آينده اشاره كرد و گفت: دولت آينده نزديك به 500 هزار ميليارد تومان بدهي و تعهد به گردن خواهد داشت و در كنار آن وعده‌هاي عمل نشده و خيالي و به هم ريختگي نظام اداري، اقتصادي و اعتماد متقابل مردم، مسئولان و گروه‌ها نيز كار را بسيار مشكل خواهد ساخت.

ايشان افزود: هيچ‌گاه از مسئوليت خدمت به مردم و نظام شانه خالي نكرده‌ام و اكنون نيز نمي‌گويم كه نمي‌آيم، اما دولت آينده كار و مسئوليت خطيري بر عهده خواهد داشت كه نيازمند خواست همه اركان نظام، وحدت و همدلي گروه‌ها، حمايت مردم و همكاري و تعامل بين‌المللي و بدون معارضه با دنياست.

در ابتداي اين ديدار برخي از جوانان حاضر در جلسه به نمايندگي از دانشجويان بسيجي، روزنامه‌نگاران، طلاب و روحانيون، نخبگان و فرهيختگان كشور ديدگاه‌هاي خود را پيرامون اوضاع سياسي، اقتصادي و فرهنگي كشور بيان داشتند و با اشاره به لزوم مشاركت فعال همه اقشار و سلايق در انتخابات آينده، حضور شخصيت‌هاي باتجربه، داراي پايگاه مردمي و توانمند در تعامل داخلي و بين‌المللي همچون آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي عبور از نابساماني‌ها و مشكلات را خواستار شدند.


نظرات بینندگان