arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

فرمانده سابق اطلاعات ارتش اسرائیل: تعیین خط قرمز برای ایران فعلاً ضرورتی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر خلاف نظر بنیامین نتانیاهو، هنوز هم تعیین خط قرمز برای ایران را ضروری نمی داند.
به گزارش سرویس ترجمه پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه  (شفقنا)، آموس یادلین که در کنفرانس سالانه روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در نیویورک آمریکا سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: « برای حل مسئله هسته ای ایران باید مجال بیشتری به دیپلماسی داد. از طرفی هنوز فقط یک سال از شروع اعمال تحریم های جدی بر علیه ایران می گذرد و باید برای اثر کردن این تحریم ها بر اقتصاد ایران صبر کرد».

آموس یادلین که در حال حاضر ریاست مرکز مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو را بر عهده دارد در ادامه ضمن تأکید بر اینکه هنوز زمان مناسب برای حمله به ایران فرا نرسیده است، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی می تواند برای جلوگیری از پیشرفت برنامه های هسته ای ایران، روی روش های دیگری هم حساب کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در ادامه آورده است:اگرچه یادلین مستقیماً از این روش های جایگزین نام نبرد اما به گفته روزنامه جروزالم پست، منظور وی احتمالاً استفاده از روش هایی چون ترور دانشمندان هسته ای ایران و حمله سایبری به سیستم های کامپیوتری نهادهای مرتبط با برنامه های هسته ای این کشور بوده است.
علی رغم این صحبت ها، یادلین در بخشی از صحبت های خود تأکید کرد که رژیم صهیونیستی نمی تواند تحت هر شرایطی از جنگ با ایران اجتناب کند.

وی در این باره گفت: «اگر هیچ یک از راههای ما برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران مؤثر واقع نشد، آنگاه مجبوریم بین دو گزینه ناخوشایند جنگ یا پذیرفتن ایران هسته ای، گزینه اول را انتخاب کنیم. البته باید مواظب باشیم که در نهایت مجبور نشویم هم به جنگ با ایران تن دهیم و هم دستیابی این کشور به سلاح های هسته ای را ببینیم».
این مقام سابق ارتش رژیم صهیونیستی در پایان راجع به مخالفتش با تعیین خط قرمز برای ایران گفت: «این کار نه تنها کمکی به ما نمی کند، بلکه می تواند قدرت مانور ایران بر علیه ما را افزایش دهد».
نظرات بینندگان