arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

احتمال آب گرفتگی معابر در 11 استان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در 11 استان کشور خبر داد.

به گزارش مهر، عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی امواج ناشی از سامانه بارشی واقع بر روی عربستان، تا پایان هفته در جنوب غرب، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس، جنوب و جنوب شرق کشور سبب افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ می شود.

به گفته وی، شدت بارش ها امشب در استان های واقع در جنوب غرب، جنوب و استان کرمان، روز پنج شنبه در استان های واقع در غرب، جنوب غرب و استان بوشهر و در روز جمعه در غرب کشور است.

امیدوار اظهار داشت: این وضعیت تا اوایل هفته آینده نیز به تناوب در غرب کشور تداوم خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: دو روز آینده خلیج فارس به سبب افزایش سرعت باد مواج پیش بینی می شود.

وی افزود: طی امشب و فردا در استان های فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، خوزستان، ایلام، لرستان، و جنوب کرمانشاه بارش تناوبی باران گاهی با وزش باد، رعد و برق و احتمالاً تگرگ از شدت بیشتری برخوردار است . بر این اساس آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و بالا آمدن آب رود خانه پیش بینی می شود.

امیدوار یاداور شد: فردا آسمان تهران صاف در ارتفاعات همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد خواهد بود. بیشینه دما با یک درجه کاهش نسبت به امروز برابر 27 درجه سانتیگراد و کمینه دما همانند امروز معادل 15 درجه سانتیگراد خواهد بود.
نظرات بینندگان