arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

باهنر: لاریجانی قصد ورود به انتخابات را ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با اشاره به تأکید لاریجانی مبنی بر عدم تمایلش برای حضور در انتخابات گفت: این کار باید بر اساس یک ساز و کار صورت گیرد به عبارت دیگر به صرف ورود لاریجانی نباید انتظار داشت بقیه به نفع وی کنار بکشند.
 
محمدرضا باهنر چهارشنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، انتخابات آینده ریاست جمهوری را سه قطبی دانست و اظهار داشت: یک قطب مربوط به جریان اصلاح‌‌طلبان است که طبق آخرین اخبار به صحنه می‌آیند و جدا از پررنگی یا کم‌رنگی حضورشان اصلاح‌طلبان پس از جمع‌بندی در عرصه انتخابات کاندیدا دارند.
 
نباید همه اصلاح‌طلبان را با چوب فتنه راند
وی با تأکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد جامعه اصلاح‌طلبی را با چوب فتنه براند گفت: باید بدانیم فتنه داستان دیگری است و در آن یک عده سردمدار بودند که موجب وقوع اتفاق نامیمونی شده و هزینه زیادی بر کشور تحمیل کردند که حساب‌شان جدا است.
 
عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان قطب دوم رقابت انتخابات آینده را مربوط به رئیس جمهور و دوستان وی قلمداد کرد و گفت: رئیس جمهور علاقه‌مند است کسی رئیس جمهور شود که ادامه دهنده بی‌چون و چرای دولت دهم باشد.
 
دولت حق استفاده از امکانات و تریبون دولتی برای کاندیدای مورد نظر خود را ندارد
باهنر با تأکید بر حق طبیعی و قانونی رئیس جمهور به عنوان یک شهروند برای حمایت از کاندیدای مورد نظر خود یادآور شد: البته دولت و رئیس جمهور حق ندارند از امکانات و تریبون دولتی از تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود استفاده کنند و جایی که صحبت از تریبون،ساختمان، بودجه و سفر دولتی باشد حق بهره‌برداری از آن به نفع کاندیدای مورد نظرشان را ندارند.
 
وی جامعه اصولگرایی قطب سوم این رقابت خواند و گفت: در این میان اصولگراها تعداد افرادشان به مرور زیاد می‌شود که البته نگرانی‌های به جایی هم به دلیل کثرت کاندیداها در جبهه اصولگرایی وجود دارد.

دبیرکل جامعه مهندسین کشور سپس به تقسیم‌بندی موجود در میان اصولگرایان اشاره و خاطرنشان کرد: سه نفر از برادران اصولگرا که زودتر از بقیه کار خود را آغاز کردند و به ائتلاف 2+1 مشهور شدند اعلام کردند در نهایت در مورد یک نفر به جمع‌بندی می‌رسیم.
 
باهنر افزود: البته پیشنهادی را به این ائتلاف ارائه کردیم که در ورودی ائتلاف را باز کنند تا پس از ملحق شدن بقیه بتوانند در قالب ساز و کاری نسبت به گزینش یک، دو و حداکثر سه نفر برای مراحل بعدی رقابت به جمع‌بندی برسند.

وی با اشاره به عضویت خود در ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان ابراز داشت: در این ائتلاف به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که قبل از ثبت نام در مورد یک نفر به توافق برسیم.
 
به گفته وی تلاش بر این است که جریان مستقل و جبهه پایداری و...به عنوان سایر انشعابات اصولگرایی نیز در مورد یک نفر به جمع‌بندی برسند.
 
لاریجانی به من گفت قصد ورود به انتخابات را ندارم
این مسئول در مورد احتمال حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: آخرین باری که از آقای لاریجانی سوال کردم گفتند قصد ورود به انتخابات را ندارم. 

باهنر خاطرنشان کرد: اما اگر آقای لاریجانی بخواهد وارد عرصه انتخابات شود می‌تواند وارد ائتلاف ما، یا 1+2 شده تا بر اساس یک ساز و کار معین کاندیدای نهایی مشخص شود به عبارت دیگر به صرف ورود لاریجانی نباید انتظار داشت بقیه به نفع وی کنار بکشند.
 
رئیس‌جمهور رکورددار تغییر وزرا بود/ همواره در بین دو راهی تعامل با دولت بودیم
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی سکوت مجلس در برابر اشتباهات دولت بیان داشت: باید فضای کلی را در نظر گرفت و تحلیل کرد تصمیم‌های مجلس در چه شرایطی رقم می‌خورد. 

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان تصریح کرد: بر خلاف این نظر، برخی از دلسوزان تذکر می‌دادند چرا اینقدر مواظب دولت هستید و به اصطلاح چوب لای چرخ آن می‌‌گذارید.
 
وی با بیان اینکه وظیفه‌مان را طوری انجام می‌دهیم که ضررهایش کمتر از منافع آن باشد تأکید کرد: همواره بین این دو راهی بودیم که به چه میزان کنترل کنیم و به چه حد رها سازیم. 

باهنر به رأی اعتماد به یکی از وزرا در آغاز کار دولت به عنوان مصداق این دو راهی نام برد و گفت: پس از چندین بار عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت به این نتیجه رسیدیم که با توجه به موقعیت آن وزارتخانه در اقتصاد کشور به وزیری با شاخص‌های پایین‌تر کفایت کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه استیضاح حق مجلس است اما آخرین دوا است یادآور شد: به نظر من تغییر هزینه ایجاد می‌کند و به طور کلی یکی از بحث‌ها با رئیس جمهور همین تغییر وزرا بود چراکه وزرایی که آقای رئیس جمهور در طول دولت‌های نهم و دهم تغییر داد از کل وزرای بعد از انقلاب بیشتر است.  

باهنر در مورد سؤالی مبنی بر اینکه به عملکرد مجلس چه نمره‌ای می‌دهید گفت: از شما می‌خواهم به آن نمره 20 دهید.
نظرات بینندگان