arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

عربستان: از طرح بمب‌گذاری‌های بوستون اطلاعی نداشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عربستان سعودی گزارش یکی از روزنامه های انگلیسی را درباره اطلاع ریاض از طرح بمب‌گذاری‌های بوستون تکذیب کرد.

به گزارش انتخاب، روزنامه دیلی‌میل انگلیس پیشتر اعلام کرده بود عربستان سعودی از انفجارهای بوستون پیش از وقوع این حادثه در اواسط ماه آوریل خبر داشت و به نوعی به مسئولان آمریکایی درباره این حمله هشدار داده بود.

خبرگزاری رسمی عربستان ( واس ) به نقل از سخنگوی امنیتی وزارت کشور اعلام کرد گزارش این روزنامه درباره مخالفت ریاض با اعطای روادید به تامرلان یکی از عاملان انفجار تروریستی بوستون کاملا بی اساس است .

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان تاکید کرد ریاض از قبل هیچ اطلاعاتی درباره احتمال وقوع حملات تروریستی در آمریکا نداشته و هیچ اطلاعاتی نیز در این باره در اختیار مسئولان آمریکایی قرار نداده است و ادعای روزنامه دیلی میل انگلیس علیه مقامات ریاض اتهامی بی اساس است .

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان تاکید کرد هیچ یک از مسئولان امنیتی عربستان در این باره تاکنون با روزنامه دیلی میل انگلیس مصاحبه نکرده اند .

مسئول عربستانی افزود ریاض حق دارد درباره انتشار چنین خبرهای کاملا دروغ و بی اساس تدابیر مناسبی علیه روزنامه انگلیسی اتخاذ کند .

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از ریاض ، این روزنامه دیروز به نقل از یک مقام بلند پایه امنیتی عربستان نوشت ریاض در دسامبر سال دو هزارو یازده از صدور روادید ورود به خاک این کشور برای تامرلان یکی از مظنونین انفجارهای بوستون خودداری کرد.

به نوشته این روزنامه در نامه هشدار آمیز دولت عربستان به دولت آمریکا به نام تامرلان تسارنایف اشاره شده بود اما این نامه به شهر بوستون و تاریخ احتمالی حملات اشاره ای نداشت .

روزنامه دیلی میل به نقل از مسئول عربستانی افزود هشدار ریاض به دولت آمریکا فقط در این حد بود که اتفاقی در یکی از شهرهای اصلی آمریکا روی خواهد داد .
نظرات بینندگان