arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

هنيه: سرزميني که به زور اشغال شده است به زور بازپس گرفته مي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر دولت مردمی فلسطین در غزه پنجشنبه شب مخالفت خود را با طرح ابتکاری عربی درباره تبادل اراضی با طرف صهیونیستی اعلام کرد.

اسماعیل هنیه در اردوگاه آوارگان فلسطینی در غرب شهر غزه گفت: « ما طرح ابتکاری جدید عربی را مبنی بر تبادل اراضی میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی رد می کنیم.»

هنیه که معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز است افزود: « مرزهای ما سرزمین تاریخی فلسطین است و این سرزمین فقط به ما تعلق دارد و ما طرح ابتکاری عربی را رد می کنیم.»

وی اظهار داشت: « موضع جدید عربی امتیازی است که به طرف اسرائیلی داده می شود و آن را طرد می کنیم. این طرح عربی رژیم اشغالگر را در ادامه شهرک سازی ها جسورتر و راغب تر می کند. ما در این خصوص احساس مسئولیت سنگینی می کنیم زیرا کادر رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین نخستین طرفی است که طرح مبادله زمین را مشروعیت داد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه ، این رهبر فلسطینی بر توسل به گزینه مقاومت به عنوان گزینه راهبردی نزد مردم فلسطین تاکید و تصریح کرد چیزی که با زور گرفته شده است فقط با زور پس گرفته می شود و مذاکرات گزینه خوب و مفیدی برای آزادی سرزمین های اشغالی فلسطین نیست.
نظرات بینندگان