arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

جنجال رژ لب، لاک ناخن و دامن مهمانداران هواپیمایی ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


شرکت هواپیمایی ترکیه از مهمانداران زن خود خواسته است تا از رژ لب قرمز و تند و غلیظ و لاک ناخن قرمز استفاده نکنند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از یورونیوز؛ ترکیش ایرلاینز ‌اعلام کرد که هدف از این اقدام،‌ نشان دادن ظاهر آراسته مهمانداران برای بهتر شدن ‌ارتباط با مسافران بوده است.

پیش از این، ترکیش ایرلاینز پذیرایی از مسافران خود با نوشیدنی های الکلی را در اغلب پروازهای داخلی و نیز برخی از پروازها به کشورهای اسلامی ممنوع کرده بود.
 
در این ارتباط،‌ آتیلای آیچین، رئیس اتحادیه «هوا – ایس»،گفت:اینگونه اقدامات مدیریت ترکیش ایرلاینز،‌این شرکت هواپیمایی را در موضعی سیاسی و ایدئولوژیکی قرار می دهد.

اعتراض گروهی از زنان ترک

چنین خواستی به مذاق ترکهای سکولار خوش نیامده است. از این روی گروهی از زنان ترک در اعتراض، تصاویری از لبان سرخ رژزدۀ خود را در وب سایت ها قرار داده اند.

گروهی نیز در فرودگاه استانبول با تجمع و اعتراض به خواست شرکت هواپیمایی ترکیه، آن را ایجاد محدودیت برای آزادی های فردی می خوانند.

یک مهماندار سابق برغم تایید این که رنگهای غلیظ به خاطر تاثیرگذاری منفی باید ممنوع شود و شرکت می تواند دستوراتی را در این خصوص بدهد افزود:«اما آنها (مسئولان شرکت هواپیمایی) به رژ لب و مانیکوری که ما سالهاست استفاده می کنیم، اعتراض دارند.»

انتشار عکسهایی در ماه فوریه نیز که در آن بلندی یونیفورم پیشنهادی هواپیمایی ترکیه به مهمانداران تا به قوزک پاهایشان می رسید و طرحی عثمانی داشت جنجال آفرید و از سوی منتقدان به اسلامگرایی تعبیر شد.

زمانی کوتاهی دامن مهمانداران هواپیمایی ترکیه، شرکتی که دولت مالک ۴۹ درصد آن است، تا بالای زانو هایشان بود.

نظرات بینندگان