arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

سوریه برای تلافی حملات اسرائیل تایید ایران را می خواهد!/ اسرائيل دو سکوي ضد موشکي در حيفا و صفد نصب کرد/ سوریه: این تجاوز در را به سوی همه احتمالات خواهد گشود

مقامات صهیونیستی می گویند که حمله هوایی به محموله موشکی در خاک سوریه، به منظور جلوگیری از دستیابی حزب الله لبنان به سلاح سنگین بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات صهیونیستی در توجیه اقدام روز گذشته می گویند که حمله هوایی به محموله موشکی در خاک سوریه، به منظور جلوگیری از دستیابی حزب الله لبنان به سلاح سنگین بوده است.این درحالیست که روز گذشته الحیات، اقدام اخیر اسرائیل را در راستای کمک به معارضین سوری عنوان کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت اسرائیل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم حاضر به اظهار نظر در اینباره نشد!

موشه مااوز، کار شناس مسایل منطقه و استاد بازنشسته دانشگاه در اسرائیل درخصوص احتمال تلافی دو حمله هوایی اخیر اسرائیل در مرز سوریه با لبنان می گوید: «سوریه نمی تواند بدون جلب نظر ایران و حزب الله این اقدام را تلافی کند. فقط ایران می تواند تایید کند»

وی در ادامه تصریح می کند: «به گمانم ایران خواهان جنگ نیست.»

او می افزاید:« اگر نظرم اشتباه باشد و آنها به تلافی برآیند، در این کار تنها نخواهند بود. آنان حزب الله را برای این کار و برای سوریه دارند. این امر می تواند منجر به جنگ شود.»

اسرائيل دو سکوي ضد موشکي در حيفا و صفد نصب کرد 

رژیم صهیونیستی پس از حمله اخیر هواپیماهای خود به منطقه جمرایا ، از بیم حملات تلافی جویانه دو سکوی دفاع موشکی را در منطقه حیفا مستقر کرد .

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ، منابع مسئول اسرائیلی اعلام کردند ارتش اسرائیل دو سکوی جدید را در چارچوب طرح ضد موشکی« گنبد آهنین » در مناطق ساحلی حیفا و صفد مستقر کرده است .

نصب این دو سکوی موشکی پس از تنش بوجود آمده در پی حملات صبح امروز و پریروز اسرائیل به سوریه ، صورت گرفته است .

 دمشق: حمله اسرائیل به سوریه «اعلان جنگ» است

 فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه به سی ان ان گفت: حمله هوایی اسرائیل به سوریه به منزله اعلان جنگ است و سوریه در زمان مناسب و به شیوه مناسب به این حمله پاسخ خواهد داد.

همچنین وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد کشورش به تجاوز رژیم صهیونیستی با هر شیوه و ابزار و امکانات موجود پاسخ خواهد داد.

عمران الزعبی تصریح کرد حملات اسرائیل به سوریه درست در زمانی صورت گرفت که نیروهای ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم به پیشرفتهای قابل ملاحظه ای دست یافته اند .

وی گفت : این حمله همدستی اسرائیل با گروههای تروریستی را کاملا اثبات می کند ضمن آنکه پیشتر نیز اسرائیل با گروههای تروریستی نظیر جبهه النصره و دیگر گروهها ارتباط داشته و حتی زخمیهای آنها را مداوا کرده است .

الزعبی تاکید کرد سوریه هرگز اجازه نخواهد داد به حاکمیتش آسیب برسد و همه گزینه های موجود را برای پاسخ به این حمله بررسی خواهد کرد . وی گفت : هرکس به حاکمیت سوریه تعرض می کند باید به خوبی واکنشها را نیز بررسی کند .

وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز در واکنش به این حمله تاکید کرد که"این تجاوز در را به سوی همه احتمالات” خواهد گشود.

همزمان مصر و اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن این حمله، از شورای امنیت خواستند "برای توقف آن بلافاصله وارد عمل شود”.

نظرات بینندگان