arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

واكنش وزارت خارجه در رابطه با محكوميت دو تبعه ايراني در دادگاه هاي كنيا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در خصوص محكوميت دو شهروند جمهوري اسلامي ايران در دادگاه كنيا به حبس ابد اظهار داشت: این دو تبعه جمهوري اسلامي ايران با ويزاي معتبر و جهت گردشگري در سال گذشته وارد كشور كنيا شدند و بر اساس يك سناريو و توطئه از پيش طراحي شده و به اتهام واهي در تاريخ 19 ژوئن 2012 دستگير شدند.

به گزارش مهر، رامین مهمانپرست افزود: اين واقعه ناگوار پس از سفر موفق جناب آقاي رحيمي معاون اول رئيس جمهوري اسلامي ايران در خرداد 1391 به كنيا رخ داد و متاسفانه چنين اقداماتي پس از سفرهاي موفقیت آمیز مقامات كشورمان به كشورهاي دوست توسط بدخواهان و قدرت هاي استكباري مسبوق به سابقه است.

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به روابط بسيار خوب فيمابين دو كشور، ضمن ابراز تاسف و ناخرسندي، این راي ناعادلانه دادگاه را غير قابل قبول دانسته و خواستار تجديد نظر جدي در آن شد.

مهمانپرست تصريح كرد: روابط دو كشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري كنيا چه در دولت قبل و چه در دولت جديد كنيا رو به رشد بوده است و انتظار مي رود با تدبير و درايت دولت جديد كنيا به رياست جناب آقاي " اهورو كنياتا " موضوع به نحو مطلوبي مورد بازبيني و بررسي مجدد و مستقل قرار گرفته و ضمن رفع اتهام از دو تبعه ايراني ، از آنان اعاده حيثيت شود.

وي افزود: اين موضوع از طريق كانال هاي ديپلماتيك كشورمان در حال پيگيري است.
نظرات بینندگان