arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

قالیباف: ائتلاف ما تنها یک خروجی دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: من به تعهدی که دادم پایبندم و اگر کس دیگری از ائتلاف بیاید به نفع وی کنار می‌روم.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد باقر قالیباف ظهر امروز در گردهمایی فعالان سیاسی و فرهنگی اصفهانی با بیان اینکه نظام اسلامی دارای یک انقلاب اسلامی بوده و است و این مشخص می‌کند که هدف موضوعات مادی نیست، تاکید کرد: در یک نظام اسلامی مقصد نهایی رشد و تعالی انسان‌هایی است که زندگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه خداوند دو چیز انسانیت و آزادگی را به روح انسان دمیده است، گفت: در فرهنگ دینی این‌ها ضمانت‌ کننده برای قرار گرفتن انسان در یک مسیر و هدایت قدسی است و باید در نظر داشت که تربیتی غیر از هدایت قدسی انسان را به مقصد نمی‌رساند.
عضو ائتلاف 2+1 ادامه داد: همه افتخارمان در طول تاریخ به این بوده است که کشورمان همواره در طول تاریخ توحید داشته است و در سایه خدا و قرآن حفظ شده است.
وی با تاکید بر اینکه بر این اعتقاد داریم که اگر امورات جاری مردم و زندگی مردم را فراهم نکنیم مردم از زیر چتر قدسی به زیر چتر مکاتب انسان ساخت می‌روند، اظهار کرد: اگر فقر وارد جامعه شود امر به معروف و نهی از منکر از جامعه می‌رود و نظامی که در آن این موارد نباشد در آن فساد، تباهی و دزدی رواج می‌یابد و برای اصلاح آنها هر چه تلاش کنیم میسر نیست.
قالیباف با تاکید بر اینکه امروز ارزش کارآمدی دین در مدیریت جامعه کمتر از مبانی نظری نیست که در باورهایمان به سمت رشد و تعالی است، بیان کرد: بنده معتقدم جنگ تمام شده است، اما دفاع همچنان باقی است و امروز کسی که در حوزه خود بتواند به طور صحیح و اصولی مدیریت کند و مردم را به نظام امیدوار کند آن قابل‌‌تر است.
*گوش به فرمان رهبری هستیم
قالیباف ادامه داد: البته منظورم تصدی‌گری نیست و معتقدم که تصدی‌گری باید به سازمانی با تفکر دینی و مسجدی ارائه شود و آنها را انجام دهند، اما هدایت، نظارت و تولی‌گری از بالا به پایین باید صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بعد از دفاع مقدس را کمتر وارد شدن به مباحث فرهنگی و تربیتی دانست و تاکید کرد: چرا می‌گویند جبهه قطعه‌ای از بهشت روی زمین است چون جبهه تربیت کننده بود و ما سال‌ها است مکان تربیتی کمتر داشتیم.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نباید هیچ محدودیتی در حوزه‌های پشتیبانی برای حوزه فرهنگ و هنر باشد، اضافه کرد: کشور ایران ظرفیت دارد که مباحث فرهنگی و هنری را به صورت جامع اجرایی کند.
وی تصریح کرد: از ائتلاف سه‌گانه تنها یک نفر نهایی برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌شود، من به عنوان عضو ائتلاف بر قول خود می‌مانم و اگر زیر قول خود بزنیم از انسانیت به دور است.

نظرات بینندگان