arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
لیگ اروپا

قهرمانی ناباورانه چلسی در ثانیه های پایانی در لیگ اروپا

تیم‌های چلسی و بنفیکا در دیدار نهایی لیگ اروپا از ساعت 23:15 به وقت تهران و در ورزشگاه آمستردام آره‌نا به مصاف هم رفتند که تیم فوتبال چلسی با گلزنی در دقیقه‌های پایانی عنوان قهرمانی لیگ اروپا را از آن خود کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، چلسی و بنفیکا فینال چهارمین دوره لیگ اروپا را در ورزشگاه آمستردام آره‌نا هلند برگزار کردند که در پایان چلسی با برتری 2 بر یک به قهرمانی رسید.
ترکیب دو تیم به این ترتیب است:
چلسی: چک – آزپیلیکوئتا، ایوانوویچ، لوییز، کول – رامیرز، لمپارد – اسکار، ماتا – تورس
ذخیره‌ها: ترنبول، فریرا، آکه، میکل، مارین، بنایون، موزس.
بنفیکا: آرتور، لوییزائو، گارای، آلمیدا، گایتان، ماتیچ، پرز، کاردوسو، سالویو، رودریگو، مالگارخو.
تیم بنفیکا بازی را بهتر و هجومی تر آغاز کرد. نیمه نخست این دیدار با برتری محسوس بنفیکا آغاز شد. این تیم چندین موقعیت گلزنی را به سادگی از دست داد تا چلسی تیمی خوش شانس لقب بگیرد.
دقیقه 4 با برخورد توپ به سینه گری کهیل در محوطه جریمه چلسی بازیکنان بنفیکا اعتقاد به پنالتی داشتند که داور چنین عقیده ایی نداشت.
دقیقه 13 اسکار از چلسی کارت زرد گرفت.
دقیقه 15 رودریگو از تیم بنفیکا یک شانس خوب گلزنی را در محوطه شش قدم از دست داد.
دقیقه 25 ضربه کاشته از سمت چپ در پشت محوطه جریمه بنفیکا را ماتا به زیبایی زد و در ادامه دروازه بان بنفیکا توپ را مشت کرد و مانع از گل شد.
دقیقه 27 شوت سنگین اسکار دروازه بنفیکا را بطور جدی تهدید کرد اما دروازه بان بنفیکا در دو ضرب توانست توپ را مهار کند.
دقیقه 38 فرانک لمپارد که بازوبند کاپیتانی را در غیاب جان تری به بازو بسته بود، با شوتی زیبا دروازه بنفیکا را تهدید کرد که دروازه‌‌بان این تیم با یک دست توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 1+45 هم ازکوئل گارای، مدافع آرژانتینی بنفیکا با دریافت کارت زرد از سوی داور جریمه شد.
دقیقه 1+45 شئت لمپارد از فاصله 30 متری از بالای دروازه بنفیکا به بیرون رفت.
نیمه اول این دیدار علیرغم تلاش دو تیم برای گل زدن به تساوی بدون گل پایان پذیرفت.
دقیقه 49 رامیرز از چلسی اخطار گرفت.
دقیقه 51 اسکار کاردوزو توپ را با ضربه سر وارد دروازه چلسی کرد ولی داور آن را به دلیل قرار گرفتن وی در موقعیت آفساید مردود اعلام کرد.
دقیقه 60 و روی شروع مجدد پتر چک و اشتباه مدافعان بنفیکا، فرناندو تورس پس از پشت سر گذاشتن 2 مدافع و دروازه‌بان توپ را وارد دروازه بنفیکا کرد تا نتیجه یک بر صفر به سود چلسی شود.
دقیقه 63 لوییزائو از بنفیکا کارت زرد کرفت.
خطای هندی که سزار آزپیلیکوئتا در محوطه جریمه چلسی انجام داد موجب شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. کاردوزو دقیقه 68 از روی نقطه پنالتی دروازه چلسی را باز کرد تا دیدار به تساوی یک بر یک برسد.
دقیقه 82  ضربه کاردوزو را پیتر چک بخوبی مهار کرد.
دقیقه 88 ماتا با یک پاس به عقب لمپارد را در یک موقعیت خوب قرار داد و فرانک لمپارد با شوتی بسیار زیبا تیر دروازه بنفیکا را به لرزه درآورد تا این تیم بسیار خوش شانس باشد که در این دقیقه‌ها گلی دریافت نکرده باشد.
دقیقه 3+90  روی کرنر ارسالی از سمت راست دروازه بنفیکا، برانیسلاو ایوانوویچ، مدافع صرب چلسی با ضربه سر عالی دروازه حریف را باز کرد تا تیمش را پیروز میدان کند.
این دیدار در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود چلسی به پایان رسید تا این تیم پس از فتح لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012، در سال 2013 نیز جام قهرمانی لیگ اروپا را بالای سر ببرد و رفا بنیتز سرمربی تیم با خاطره ایی خوش لندن را ترک کند.

 

نظرات بینندگان