arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۲

«سلام بر زندگی»/ روایتی از مستند تلویزیونی محسن رضایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قرعه‌ی پخش اولین مستند انتخاباتی به محسن رضایی افتاد و مستند «سلام بر زندگی» او به مدت 25 دقیقه شامگاه دوشنبه ساعت 20 و 10 دقیقه از شبکه یک سیما پخش شد.

به گزارش ایسنا، در این مستند بخش‌هایی از صحبت‌های محسن رضایی در میان جمعی از دانشجویان و همچنین عده‌ای از مردم کشور در شهرهای مختلف چون بندرعباس، شیراز، کرمانشاه، آغاجری و ... به تصویر کشیده شد.

اولین سکانس این مستند با به تصویر کشیدن پرواز پرندگان در آسمان و صحبت‌های محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه آغاز شد.

او در این جمع عنوان کرد: من همیشه هر ملتی را به یک پرنده تشبیه می‌کنم که دو بال دارد یکی بال سیاست و یکی بال زندگی؛ این دو بال این ملت را به اوج آسمان‌ها می‌برد. ملت ایران طی 200‌، 300 سال هر دو بالش ضعیف شد و از یک طرف نه سیاست داشت نه قدرتی و نه امنیتی و از آن طرف هم نه زندگی داشت و نه اقتصادی، انقلاب که شد یکی از این دو بال یعنی سیاست قوی شد هدف دیگرمان هم این بود که بال دیگر که زندگی و اقتصاد است را هم قوی کنیم و امروز باید این کار را بکنیم.

در بخش دیگری از این فیلم محسن رضایی که در بازاری در بندر عباس و در میان مردم حضور داشت بیان کرد: 1000 تومان امروز برابر با 300 تومان سال گذشته است و این 45 هزار تومان یارانه‌ای که می‌دهند برابر با 15 هزار تومن بهمن سال گذشته است.

در قسمتی دیگر رضایی در پاسخ به پرسش یکی از مردم مبنی بر اینکه چگونه می‌خواهد ارزش پول ملی را اصلاح کند؟ گفت: اول باید نقدینگی را کنترل کنیم تا گرانی بیشتر از این نشود و بعد تولید ملی را باید راه بیندازیم؛ یعنی به اندازه‌ی کافی می‌توانیم تولید کنیم می‌توانیم اشتغال داشته باشیم و به محض اینکه تولید بالا برود ارزش پول کشور تقویت می‌شود.

او در بهمن 91 در شیراز نیز در بین مردم عنوان کرد: ما در شرایط خاصی قرار داریم، به همین دلیل باید بیش از گذشته با هم همدردی کنیم و کنار مردم باشیم.

این مستند همچنین به دیدارهای محسن رضایی با عده‌ای از مستضعفان و طبقات محروم کشور پرداخت و رضایی در جمع مردم خاطرنشان کرد: ما می‌بینیم به جای اینکه برخی از مسؤولان و دولتمردان کنار مردم باشند،‌ همدرد مردم باشند، در مقابل نگرانی‌ها‌ و سختی‌ها با هم دست به یخه می‌شوند، این چه معنایی دارد؟ وقتی مردم در فشار هستند مسؤولان باید در کنار مردم باشند و همدرد مردم باشند. اگر به مردم کمکی نمی‌کنید آنها را تضعیف نکنید.

در بخش دیگری از مستند «سلام بر زندگی» که ورود رضایی به میان جمعی از دانشجویان برای سخنرانی و شکایت عده‌ای دانشجو به خاطر اجازه ندادن به ورود آنها در سالن به دلیل نداشتن کارت دانشجویی به تصویر کشید شد، او در حمایت از دانشجویان از مسؤولان حراست خواست تا درها را باز کنند تا دانشجویانی که به دلیل نداشتن کارت دانشجویی پشت درها مانده بودند وارد شود و در پی این حرف همه‌ دانشجویان حاضر به افتخارش دست زدند و او را تشویق کردند.

رضایی در این جمع بیان کرد: ما در کشور ثروتی بزرگتر از این جوانان نداریم و وظیفه‌ی همه‌ی ماست که قدر و شکر این نعمت را به جا آوریم.

او افزود: ما آمدیم درها را باز کنیم نه اینکه درها بسته بماند، ما اگر مشکل جوانان را حل کنیم جوانان خودشان مشکل کل کشور را حل می‌کنند.

این نامزد ریاست جمهوری در بخشی دیگر از مستند انتخاباتی‌اش به دانشجویان گفت: بسیاری از فرماندهانی که شما اسمشان را می آورید در جبهه به طور گمنام در گوشه و کنارها فعالیت می‌کردند، من با کمک دوستانم رفتیم و آنها را شناسایی کردیم به آنها میدان دادیم و کمکشان کردیم که تبدیل به قهرمانان ملی شدند.

تضمینتان برای عملی شدن گفته هایتان بعد از انتخابات چیست؟ آیا اصلاح طلبان در دولت شما جایگاهی دارند یا خیر؟ مردم تا چه زمانی این همه فشار را تحمل می‌کنند؟ چرا که ضعیف مردم از آنچه که مسئولان فکر می‌کنند خیلی فراتر است؛ اینها سوالاتی است که دانشجویان از محسن رضایی پرسیدند و « سلام بر زندگی» آنها را به تصویر کشید.

در این فیلم همچنین رضایی رو به دانشجویان عنوان کرد: من اگر از همه‌ی آقایان پایبندتر به نظام و شخص رهبر انقلاب نباشم، کمتر از آنها نیستم اما من یک ولایتی آزاده هستم مانند حسین خرازی‌ و احمد کاظمی، شما مطمئن باشید اگر ما به جوانان اجازه اشتباه کردن نداده بودیم این قهرمانان ملی به وجود نمی آمدند.

او در ادامه اعلام کرد: من مساله‌ی گفت‌وگو را نه تنها در دانشگاه‌ها بلکه در سطح سیاسیون و دولتمردان هم جدی می‌گیرم و سعی می‌کنم ابتدا از خودم شروع کنم، مطمئن باشید ما اولین دولتی خواهیم بود که به راحتی به تلویزیون می آییم و به اشتباهات خودمان اعتراف می‌کنیم‌، اگر اشتباهاتمان قابل جبران نباشد استعفا می‌دهیم و یک دقیقه از عمر ملت ایران را به بطالت نخواهیم گذراند.

رضایی افزود: دولت آینده دولت فراگیر خواهد بود. فراگیر از سیاسیون‌، اقوام‌، استان‌ها و ... ، یعنی فراگیری برای بسیج توانایی‌های ملی ما‌، ما امروز باید با اداره کشور مسولانه برخورد کنیم، باید دلسوز باشیم و با به کارگیری همه‌ی اقوام ایرانی‌، با استفاده‌ از همه دانش مان از خطر بزرگی که روبه رویمان قرار گرفته ملت و نظاممان را عبور دهیم.

رضایی در بخش دیگری از این مستند که به تصیر کشیده شد انتقاد کرد: اکنون افراد سرجای خودشان نیستند کسی که اصلا تخصص ورزشی ندارد را وارد ورزش کردند و کسی را که تخصص ورزشی دارد وارد اقتصاد کردند.

این مستند همچنین سفر رضایی به شهر نفت خیز آغاجری را در فروردین 92 و دیدار او با مستضعفان این شهر را به تصویر کشید که در این میان یکی از میان جمع مردم خطاب به رضایی گفت: در سفرهای استانی به ما گفتند بیل و کلنگ می‌گذاریم سر دوش و می‌آییم استانتان را آباد می‌کنیم. حاج آقا شما که دستتان به آن بالا می‌رسد ،بگویید بیل و کلنگمان را برایمان بفرستند که بیاییم تهران عملگی کنیم.

او ادامه داد: کسانی که دم از بهار می‌زنند، هشت سال است که چهار فصل با آنهاست، اما در بهار را به روی این مردم بستند، ما عیدمان عید نیست،‌ عیدمان شرمندگی برای زن و بچه‌مان است. سختی نکشیده هم نیستیم ما اگر ایرانی هستیم برای این است که جلو آمریکا ایستاده ایم، جوانان ما روزی با فشنگ صدام می‌مردند الان با درد اعتیاد می‌میرند.

سخنان رضایی در خرداد 88 در تهران نیز از دیگر بخش‌های این مستند بود و با سکانس‌هایی از حضور او در مناطق جنگی جنوب مستند «سلام بر زندگی» به پایان رسید.

نظرات بینندگان