arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۲

مصرف بنزین تهران از مرز ۱۶ میلیون لیتر گذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش باشگاه خبرنگاران، مصرف بنزین در تهران با مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی در 15 استان کوچک و متوسط کشور برابری می کند. در این میان بیش از 80 درصد مصرف بنزین استان تهران در کلانشهر تهران رقم می خورد.

در هفته ای که گذشت مصرف روزانه بنزین در استان تهران در اولین روز هفته  به 13 میلیون و 300 هزار لیتر رسید.

روند مصرف این فرآورده نفتی در روز یکشنبه رو به افزایش گذاشت به طوری که مصرف بنزین تهران در این روز 13 میلیون و 700 هزار لیتر بود.

مصرف بنزین در تهران یک روز پیش از تعطیلات با افزایش تردد در محورهای درون شهری و برون شهری این استان به 16 میلیون و 200 هزار لیتر رسید.

مصرف روز سه شنبه اگرچه نسبت به روز قبل از آن کاهشی 900 هزار لیتری داشت اما نسبت به نرم مصرف این فرآورده نفتی در روزهای عادی بسیار چشمگیر بود. در این روز 15 میلیون و 300 هزار لیتر بنزین در این استان مصرف شد.

روز چهارشنبه با کاهش محسوس مصرف، 11 میلیون و 100 هزار لیتر بنزین در تهران دود شد که این کاهش قابل توجه نیز متأثر از خروج بیشتر پایتخت نشینان از استان تهران و سفر به استانهای همجوار بود.
در روز پنجشنبه نیز تنها در حد 300 هزار لیتر افزایش مصرف بنزین در سطح استان به ثبت رسید و مصرف این روز در مرز 11 میلیون و 400 هزار لیتر باقی ماند.

روز جمعه مصرف بنزین در استان تهران باز با کاهش روبه رو شد. در روز پایانی هفته گذشته 10 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین در باک خودروها و موتورسیکلت های موجود در این استان سوزانده شد تا نشان دهد بخش اعظمی از کسانی که روز دوشنبه سفر خود را به مقصدی بیرون از استان آغاز کردند، بازگشت خود را به بعد از تعطیلات موکول کرده اند.

در مجموع در هفته گذشته 91 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین در سطح استان تهران به مصرف رسید و متوسط مصرف روزانه این فرآورده نفتی 13 میلیون و 71 هزار لیتر بود.
نظرات بینندگان