arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۲

احمدی نژاد: به اروپا نگاه کنید که مردم چگونه به ستوه آمده‌اند و هر روز اعتراض می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایرنا نوشت: رییس ‌جمهور با بیان این که هنر حکومت آن است که آحاد ملت‌ها را توانمند کند، گفت: اساسا احکام متعالی اسلام در جامعه‌ای به خوبی اجرا می‌شود که از افراد و جامعه‌ای قوی و توانمند برخوردار باشد.

محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح و آغاز عملیات احداث چند پروژه زیربنایی و خدماتی در ایلام با تاکید بر این که باید ایران را بسازیم، گفت: تاکید بر ساختن ایران فقط به معنای آن نیست که باید ایران را به لحاظ فیزیکی بسازیم بلکه معنای آن این است که باید یک جامعه متعالی و رشد یافته بسازیم، همان جامعه‌ای که پیامبران برای ساختن آن آمدند و انسان خلق شد تا چنین جامعه‌ای برپا نماید.

احمدی نژاد با اشاره به این که موضوع اصلی آفرینش انسان است، اظهار داشت: خداوند انسان را عزیز و با کرامت خواسته و اگر بخواهیم جامعه‌ای سعادتمند بسازیم که در آن اندیشه‌های متعالی مستقر شده باشد نیازمند برخورداری از انسان های توانمند هستیم؛ چرا که انسان های ناتوان نمی‌توانند نقش آفرینی مثبت و سازنده‌ای در جامعه داشته‌ باشند.

وی تصریح کرد: اگر به جوامع سرمایه داری نگاه کنیم خواهیم دید که انسان های اثرگذار در این جوامع تعداد محدودی هستند و توده‌های مردم در اداره جوامع نقشی ندارند.

رییس جمهوری افزود: به اروپا نگاه کنید که مردم چگونه به ستوه آمده‌اند و هر روز به این وضع اعتراض می‌کنند اما چون انسان های قوی و توانمندی نیستند و ضعیف نگه داشته شده‌اند، نمی‌توانند کاری از پیش ببرند چرا که همه جایگاه‌های قدرت ، ثروت و ظرفیت‌ها در اختیار عده محدود و قلیلی قرار دارد.

احمدی نژاد افزود: حتی اگر همه جمعیت یکی از این جوامع خواستار تغییر وضع موجود باشد این خواسته محقق نمی‌شود، چرا که همه امکانات در این جوامع در اختیار عده‌ای محدود قرار دارد و هر چه که آنها اراده کنند، همان می‌شود. در جوامع کمونیستی نیز وضع به همین منوال و بلکه بدتر بود.

رییس‌ جمهوری گفت: نگاهی به جهان بیندازید، قریب هفت میلیارد نفر جمعیت جهان از وضع موجود ناراضی هستند اما عده‌ای محدودی اداره جهان را در اختیار خود گرفته و ثروت همه ملت‌ها را چپاول می‌کنند و کسی هم نمی‌تواند در مقابل آنها کاری از پیش ببرد.

احمدی‌نژاد تاکید بر عدالت را ناشی از این مساله دانست که عدالت بهترین فرصت برای توانمند شدن تک تک آحاد جامعه است و اظهار داشت: البته برقراری عدالت سخت‌ترین بخش اجرای ماموریت‌ حکومت‌هاست و همواره مقاومت در برابر آن بسیار زیاد بوده است اما پافشاری بر عدالت به معنای پافشاری بر کرامت انسان ها و ایجاد فرصت برای بزرگ شدن و توانمندی همه افراد جامعه است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: عدالت زمانی محقق خواهد شد که جامعه بشری به نقطه‌ای برسد که دست خود را در دست عدالت گستر آسمانی بگذارد و آن روز، روز پایانی شیاطین و روز نجات انسانهاست.
نظرات بینندگان