arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۲

مطهری: مشارکت همه گروه‌های سیاسی در دولت‌ آینده اختلافات را به حداقل می‌رساند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که اگر همه گروه‌های سیاسی احساس کنند در دولت‌ آینده شرکت دارند مخالفت‌ها و تنش‌ها بسیار کم خواهد بود.

علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اصل کلی این است که از شایسته‌ترین نیروها در کابینه دولت آینده استفاده شود. برخی ممکن است بگویند همکاری گروه‌های مختلف سیاسی در دولت امکان پذیر نیست، اما من معتقدم این موضوع قابل تحقق است و می‌شود از نیروهای معتدل و از افراد معتدل همه گروه‌ها استفاده کرد.

وی افزود: باید دولتی تشکیل شود که مظهر همکاری همه نیروهای انقلاب باشد و نشان دهد دیوار میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دیوار فرضی و خیالی است و واقعی نیست و آنچه این دو را به هم پیوند می‌زند اعتدال است و افراد عاقل و معتدل آنها می‌توانند با هم کار کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: به طور کلی اختلافات میان گروه‌های سیاسی بیش از آنکه جنبه فکری و اعتقادی داشته باشد جنبه‌های دیگری دارد که مهترین آنها میل به مشارکت در اداره کشور است و من معتقدم با این روش این اختلافات به حداقل خود خواهد رسید.

مطهری یادآور شد: البته این‌ها نظر شخصی من است و ظاهرا برای دولت جدید کارگروهی تشکیل شده که آنها مشغول رایزنی هستند و تبعا تصمیم آنها ترکیب کابینه را رقم می‌زند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تجربه، دیانت، اعتدال، توجه به حقوق مردم در مقابل حقوق حکومت،‌ مردمی بودن و پرهیز از اشرافی‌گری را از ویژگی‌های لازم برای کابینه آینده عنوان و خاطر نشان کرد: به هر حال ترکیب کابینه باید همانطوری که خود آقای روحانی فرموندند حتما فراجناحی باشد یعنی از صالح‌ترین افراد اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل در دولت جدید استفاده شود.

وی با بیان اینکه دولت آینده می‌تواند حتی‌المقدور از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در کابینه بهره گیرد، اضافه کرد: مثلا آقای عارف از اصلاح‌طلبان و آقای حداد عادل از اصولگرایان می‌توانند در کابینه بعد حضور داشته باشند.

مطهری همچنین گفت: دولت آینده می‌تواند حتی از افراد موفق دولت فعلی برای حضور در کابینه دعوت کند. مثلا آنطور که گفته می‌شود آقای نیکزاد ظاهرا در کار خود موفق بوده اگر این طور است اشکالی ندارد با توجه به تجربه‌ای که کسب کرده از ایشان استفاده شود.
نظرات بینندگان