arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۲
هاآرتص:

حتی فکرش را هم نمی کردیم حسن روحانی رییس جمهور شود/ باز هم نهادهای اطلاعاتی اسرائیل اشتباه کردند

این روزنامه تاکید کرده است همه تحلیل‌هایی که نهادهای عریض و طویل اطلاعاتی اسرائیل به مسئولان ارشد این کشور داده بودند، اشتباه از آب درآمد و «این، اولین بار نیست که این خطاها تکرار می‌شود».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هاآرتص در مقاله ای در روز دوشنبه بیست و هفتم خرداد به قلم تسوی هرئل روزنامه نگار قدیمی‌اش نوشته است هیچ‌یک از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل درارزیابی رخدادهای روزهای گذشته ایران، حتی ذره‌ای به آنچه که رخ داد، نزدیک نبودند و احدی از آنها احتمال پیروزی روحانی و اتفاقی را که شاهد آن شدیم، نداده بود.

به گزارش انتخاب ؛ این روزنامه تاکید کرده است همه تحلیل‌هایی که نهادهای عریض و طویل اطلاعاتی اسرائیل به مسئولان ارشد این کشور داده بودند، اشتباه از آب درآمد و «این، اولین بار نیست که این خطاها تکرار می‌شود».

نویسنده اعتراف می کند که این تحول بار دیگر تاکیدی بر محدود بودن اطلاعات اسرائیلی را در درک درست مسایل و تغییرات پیش روست.

پیش از این، بنیامین نتانیاهو و بسیاری از اعضای دولت اسرائیل از روی کارآمدن حسن روحانی به‌خاطر بروز مشکلات آتی برای این رژیم در ایجاد فشار برجامعه جهانی در تشدید فشار بر ایران، ابراز نگرانی آشکار کرده بودند

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه بیست وششم خرداد در جلسه هیئت دولت خود، خواهان خودداری غرب از «فریب خوردن» در مورد ایران درپی انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری شد و «تشدید فشارها و تحریم‌ها» علیه ایران را به‌خاطر برنامه هسته‌ای این کشور درخواست کرد.
نظرات بینندگان