arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۲

فتح‌الله‌زاده: جباری می‌تواند به پرسپولیس برود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: نمی‌توانیم ادبیات مجبتی جباری را تحمل کنیم.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی فتح‌الله‌زاده پس از جلسه شب گذشته‌ با جواد نکونام گفت: تیم‌های بزرگ و بازیکنان بزرگ مشکلات بزرگتری دارند ولی قبول کنید که در کارهای بزرگ مدیرانی مثل من هستند که مدام زجر می‌کشند، شب و روز ندارند ولی به چشم نیز نمی‌آیند.
 
وی افزود: شما ببینید فصل که به پایان رسید بازیکنان به دنبال زندگی و تفریح خود رفتند اما هنوز ما به دنبال تیم بستن هستیم. بازی‌ها نیز شرایط خاص خودش از جمله بی‌پولی را به همراه دارد. الان هم که همه آنها(بازیکنان ملی‌پوش) جهانی شده‌اند و ما هم  از خوش روزگار یا بد روزگار 7،8 ملی‌پوش داریم که پول جهانی می‌خواهند ولی کسی پول جهانی به ما نداده است!
 
مدیرعامل استقلال تصریح کرد: احساس می‌کنم یکسری حرف‌ها رد و بدل می‌شود و واقعیت هم ندارد و هم مربی و هم بازیکن را اذیت می‌کند. نکونام شخصیت برجسته و خاصی دارد. به شخصه این بازیکن را خیلی دوست دارم. ماموریتی که به این بازیکن در تیم داده می‌شود به نحو احسن انجام می‌دهد.
 
فتح‌الله‌زاده اظهار داشت: در تیم ملی دیدید که نکونام یک تنه در یکی از 3 بازی اخیر تیم ملی کم مانده بود هت‌تریک کند. جواد شخصیت منحصر به فردی هم دارد. ما به لحاظ مالی واقعا پول آنچنانی به وی ندادیم اما او هیچ حرفی نزد. جی لوئید ساموئل هم پولی نگرفت و صحبتی انجام نداد و تحمل کرد.
 
وی اضافه کرد: بازیکن خارجی که هیچ اعتمادی به ما ندارد می‌داند باشگاه مشکلاتی دارد و هیچ صحبتی نمی‌کند. منتظر هستیم ‌AFC جایزه‌های ما را بدهد تا پول این بازیکن را بدهیم. دوست داریم بازیکن خودمان نیز اینطور باشد.
 
مدیرعامل استقلال با اشاره به رسانه‌ها گفت: «نیمچه» گلایه‌ای هم از مطبوعات دارم. امیدوارم با این نیمچه گله ما را بالا نبرند که حمله کنند. خودشان بهتر است بنشینند و فکر کنند که این حرف مدیری است که زحمت می‌کشد.
 
فتح‌الله‌زاده تاکید کرد: هیچ تیمی اعلام نکرد بدهی ندارد. ما که بهترین پول را دادیم و 80 درصد پرداختی داشتیم. ممکن است یکی دو بازیکن در این میان استثنائا پولی نگرفته باشند که آن هم دلایلی دارد که پیش می‌آید.
 
مدیرعامل باشگاه استقلال تصریح گرد: 2 روز پیش با یکی از بازیکنانی که در حال مذاکره بودیم قسم خورد 75 درصد پول‌شان را از فصل گذشته نگرفته‌اند. حتی خود رویانیان هم گفته 30 درصد پول بازیکنان را نداده اما همه روی ما زوم شده‌اند. از این مسئله گله دارم چون همه تیم‌ها مشکل دارند.
 
وی ادامه داد: این اواخر خودمان را رساندیم و پول بازیکنان را دادیم. برای سال آینده هم دولت در حال تغییر و تحولات است. طبیعی است که مشکل داریم اما در نهایت این پول‌ها را خواهیم داد. این فصل به همه باید به استقلال کمک کنند و حاشیه‌های ما را نادیده بگیرند چون در آستانه بازی‌های سنگین لیگ قهرمانان آسیا هستیم.
 
فتح‌الله‌زاده گفت: فکر این هستم که قهرمانی آسیا را کسب کنیم. رسیدن به این عنوان سخت است و کسی قولی نداده اما اگر به فینال هم برویم خیلی خوب حرکت کرده‌ایم.
 
مدیرعامل استقلال در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص اظهارات جواد نکونام مبنی بر اینکه وی گفته «در جلسه با فتح‌الله‌زاده هم من دلخوری داشتم و هم باشگاه»، گفت: این دلخوری‌ها مثل این است که به من فتح‌الله‌زاده بگویند نکونام خوب بازی نکرده است و سپس به فتح‌الله‌زاده بگویند نکونام به درد نمی‌خورد.
 
فتح‌الله‌زاده تصریح کرد: از این صحبت‌ها بین بازیکنان رد و بدل می‌شود و چون حضوری نقل قول می‌شود ایجاد سوء تفاهم می‌کند. نکونام بازیکن استقلال است و دوست دارد در استقلال بماند. ما و کادر فنی نیز دوست داریم نکونام بماند.
 
وی یادآور شد: وظیفه من این است سوءتفاهماتی که بین بچه‌ها هست را برطرف کنم. مطمئنم به زودی همدلی شدید بین بازیکنان به وجود می‌آید. احساسم می‌گوید این وسط هیچ اتفاقی رخ نداده است. یک یا علی(ع) دوباره می‌گوییم تا به سمت آسیا حرکت کنیم.
 
وی درباره بیانیه باشگاه استقلال علیه مجتبی جباری عنوان کرد: در جریان این بیانیه بودم. از جباری که ادعای حرفه‌ای‌گری و بزرگی دارد و بازیکن بزرگی هم است انتظار داریم این صحبت‌ها را انجام ندهد. سال گذشته همه شنیدید بین من و جباری کدورتی اتفاق افتاد اما چون به من ربط داشت و چون مستاجر این باشگاه هستم از حق خودم گذشتم اما وقتی به ارکان باشگاه توهین می‌شود، خیلی بد است.
 
مدیرعامل استقلال با انتقاد از مصاحبه‌های جباری گفت: او می‌گوید وضعیت استقلال مسخره است. کجای استقلال مسخره است؟ تیم مدیرعامل و سرمربی دارد و تشخیص اینکه در باشگاه چه کاری انجام شود به عهده منِ مدیرعامل است.
 
فتح‌الله‌زاده خاطرنشان کرد: یک بازیکن نمی‌تواند به خودش اجازه دهد چنین جملاتی را به زبان بیاورد. باشگاه خیلی بزرگتر از من و امثال جباری است. شرایط ما مشخص است و دست کسی را به زور نمی‌گیریم که بیاید با ما امضا کند. من کلی صحبت کردم ولی دوستان گفتند جواب جباری را دادم. من بازیکنی را می‌خواهم که استقلال را دوست داشته باشد و بداند شرایط ما چیست.
 
وی تصریح کرد: ما می‌گوییم شرایط‌مان چگونه است و چطور می‌توانیم پول دهیم. در همه جای دنیا 80 درصد درآمد باشگاه هزینه بازیکن می‌شود و 20 درصد آن در جیب باشگاه می‌رود که جزو پس انداز باشگاه به حساب می‌آید. در اینجا ما 20 درصد درآمد داریم ولی 80 درصد خرج می‌کنیم! این گرفتاری ما است. آیا این تقصیر من است که حق پخش تلویزیونی نمی‌گیریم؟
 
مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد: خودتان می‌دانید 50 درصد درآمد باشگاه‌ها حق پخش تلویزیونی است. ما فقط باید درآمدزایی و خرج کنیم و هیچ چیزی نمی‌ماند. دوست داریم بازیکن این مسائل را رعایت کند. جباری حق دارد با ما قرارداد نبندد، نه اینکه با ما قرارداد ببندد و به باشگاه توهین کند. هر کسی نمی‌تواند قرارداد ببندد قدمش روی چشم ما و به کسی اصرار نمی‌کنیم.
 
فتح‌الله‌زاده افزود: استقلال باشگاه بزرگی است که خیلی‌ها با این شرایط هم دوست دارند به استقلال بیایند. جواد نکونام از استقلال پول نگرفته است. ساموئل، صادقی و بائو نیز پول کمی گرفته‌اند. این مشکلات پیش می‌آید ولی پول‌ها را پرداخت می‌کنیم.
 
مدیرعامل باشگاه استقلال اظهار داشت: جباری می‌گوید پاداش نگرفته‌ایم. من یک سوال از او دارم. 3 سال پیش که قرار بود استقلال بیایم اصلا به شما پاداش قهرمانی دادند؟ چرا تاکنون چیزی نگفتی؟ من که آمدم قراردادت 400 میلیون تومان بود وقتی هم که آمدم 200 میلیون تومان طلب داشتی اما چیزی گفتی؟
 
فتح‌الله‌زاده خطاب به جباری گفت: 200 میلیون تومان طلبت را می‌دهم. با همه این صحبت‌ها تنها 200 میلیون به تو بدهکارم. از نیم فصل 700 میلیون پول به تو داده‌ام. آیا این پول را ندادم؟ چرا این همه گله می‌کنی؟ از جباری انتظاری ندارم ولی این ناسپاسی است. به همه بازیکنان می‌گویم شرایط ما بدین گونه است و ممکن است تا پایان سال 80 درصد بدهیم و باز مقداری بماند. هرکسی دوست ندارد؛ نیاید.
 
وی تاکید کرد: ما آدم‌هایی می‌خواهیم که درک‌مان کنند. خودمان نه پاداش و نه پول می‌گیریم. مدیری در این باشگاه داشتیم که کار کرده است، بیاید بگوید که فتح‌الله‌زاده در این مدت حضورش پولی از حساب استقلال برداشته است. گرفتن پول ایرادی ندارد ولی چون نیاز به پول نداشتم چیزی نگرفتم. من هر چه می‌گیرم به بازیکن می دهم. 10 میلیارد نمی‌گیرم که به شما 8 میلیارد بدهم.  به ما 3 میلیارد می‌دهند و باید 17 میلیارد خرج کنیم.
 
فتح‌الله‌زاده تصریح کرد: از کجا این پول را بیاوریم؟ تلویزیون پول نمی‌دهد، حق کپی رایت هم نداریم. مشکلات ما همین است و اصلا از جباری این انتظار را نداشتم که این گونه صحبت کند.
 
مدیر عامل استقلال درباره اینکه آیا احتمال بازگشت جباری وجود دارد یا نه گفت: ما شرایط‌مان را گفتیم. نگفتیم او را نمی‌خواهیم. ما می‌گوییم شرایط‌مان اینگونه است. اگر جباری قبول می‌کند که با این شرایط قرارداد ببندد خواهشا این قدر مصاحبه نکند و باشگاه را بهم نریزد و به آن توهین نکند. ضمن اینکه بعدا باید بنشینیم و صحبت کنیم.
 
وی درباره اینکه رویانیان مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرده اگر دایی جباری را بخواهد برای جذب وی اقدام می‌کند، اظهار داشت: بازیکن آزاد می‌تواند مذاکره کند. دایی می‌خواهد با جباری صحبت کند حرفی ندارم. هوادار مرا می‌شناسد که اگر بازیکنی که نمره‌اش 5 است و از دست بدهیم نمره 7 را می‌گیرم و به جای 5 می‌گذارم. مطمئن باشید در این مورد کم نمی‌آورم. هر بازیکنی که می‌خواهد به پرسپولیس برود ما حرفی نداریم.
 
مدیرعامل استقلال درباره اینکه با این شرایط آیا باید جدایی جباری از استقلال را قطعی دانست، گفت: بستگی دارد. اگر قرار است با استقلال قرارداد ببندد نباید این صحبت‌ها را انجام دهد. ما نمی‌توانیم این ادبیات را تحمل کنیم.
 
فتح الله زاده درباره مذاکره با بازیکنان جدید و بازارگرمی بعضی از بازیکنان عنوان کرد: احمد جمشیدیان، مهدی محمد نظری و پژمان نوری را جذب کرده‌ایم و کار قاضی  تمام شده است. با آندرانیک تیموریان در حال صحبت هستیم و اگر وی در ایران بازی کند قطعا در استقلال بازی خواهد کرد.
 
وی گفت: 6 بازیکن لیگ برتری بیشتر نمی توانیم بگیریم. 4 بازیکن گرفتیم و برای 2 بازیکن باقیمانده باید دقت کنیم. درباره خارجی‌ها نیز باید دقت کنیم چون باید در آسیا به میدان برویم. پس از تعطیلات قرارداد امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده و پژمان منتظری را تمدید می‌کنیم.
نظرات بینندگان