arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۲

ترکیب کارگروه‌های تخصصی برای تعامل با رییس‌جمهور منتخب سه‌شنبه مشخص می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس تشکیل کارگروه‌های تخصصی جهت همکاری با رییس‌جمهور منتخب در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که تا روز سه‌شنبه ترکیب کارگروه‌ها متشکل از نمایندگان مختلف مشخص می‌شود.

احمدرضا دستغیب در گفت‌وگو باایسنا، با اشاره به مصوبه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برای تشکیل کارگروه‌های تخصصی جهت همکاری با رییس‌جمهور منتخب،‌ گفت: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها برای پرهیز از رفتارهای فردی و سیاسی است تا این کارگروه‌ها با حضور نمایندگان متخصص در حوزه‌های مختلف آمادگی مجلس برای بررسی دقیق در فرآیند رای اعتماد به وزیران را فراهم کند.

وی افزود: این کارگروه‌ها متناظر با کارگروه‌های دولت منتخب در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تشکیل خواهد شد با این توضیح که ما قصد دخالت و ورود در مصادیق نداریم چون کار مجلس ورود به مصادیق نیست.

نماینده مردم شیراز خاطرنشان کرد: سعی ما تلاش بیشتر با دولت منتخب است به همین دلیل تقاضای ما این است که کابینه آینده از ارائه برنامه‌های قطور و غیرواقعی پرهیز کند و با توجه به وضعیت موجود در جامعه، برنامه‌های عملیاتی را ارائه دهد طبیعتا مجلس نیز در این زمینه به دولت کمک خواهد کرد.

دستغیب خاطرنشان کرد: وزرایی که قرار است در دولت آینده حضور پیدا کنند باید مسائل و مشکلات فعلی جامعه را در نظر داشته باشند و برنامه‌هایی متناسب با آن ارائه کنند طبیعتا توان کارشناسی فراکسیون برای محقق شدن چنین کابینه‌ای و هیات وزیران قوی مصروف خواهد شد.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ادامه تصریح کرد: ترکیب این کارگروه‌ها تا سه‌شنبه هفته جاری مشخص خواهد شد و بعد از تصویب هیات رییسه فراکسیون اعلام می‌شود. در حال حاضر نمایندگان عضو فراکسیون برای عضویت در کارگروه‌ها متناسب با تخصص‌شان ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند که این کار علاوه بر شرح وظایف نمایندگان است.

وی تاکید کرد: طبیعتا بعد از مشخص شدن ترکیب کارگروه‌ها، نمایندگان در راستای تعامل با دولت آینده از وزرای پیشنهادی برای حضور در کارگروه‌ها و فراکسیون دعوت می‌کنند که نگاه ما به این موضوع نگاهی فرابخشی است.
نظرات بینندگان