arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۲

5 میلیون ایرانی مزین به نام، القاب و کنیه‌های حضرت مهدی (عج)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : با این همه غفلت و معصیتی که جانم را سیاه کرده، خجالت می‌کشم نامت را بر زبان برانم ... میخواهم جایی بگریزم که مرا نبینی، اما جز نام تو مگر گریزگاهی هست؟ وقتی میگویم یا مهدی باغستان خرّمی در قلبم می‌شکفد و اندوهم اگرچه سنگین است و کمرشکن، از یادم می‌رود.

پسران ارجمند تو به احترام نامت دست بر سر می‌نهادند و قیام می‌کردند. مهدی جان اسم مبارک تو ذکر مستضعفانی است که از برکت نامت ایام تلخ فراق را سپری می‌کنند و دولت توحید را انتظار می‌برند .... جان‌ها فدای نامت باد یا مهدی.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، پنج میلیون نفر از هموطنان ایرانی نام، القاب و کنیه‌های امام دوازدهم شیعیان، حضرت مهدی (ع) را بر خود برگزیده‌اند و بیش از یک میلیون و 360 هزار نفر در کشور همنام با نام مقدس مهدی در سایه عنایات آن حضرت به سر می‌برند.

همچنین نام‌های محمد و احمد که از اسامی آن حضرت می‌باشند، با قریب سه میلیون و 245 هزار و 800 تن از فراوانترین اسامی حضرت غایب است که در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

همچنین نام‌های منصور با تعداد ثبت 161 هزار و 726 نفر، حجت بیش از 63 هزار و هشت نفر، حجت‌الله در حدود 10 هزار و 216 نفر، برهان قریب به 7666 نفر و قائم 1335 نفر از فراوانترین القاب حضرت مهدی و نام ابوالقاسم با تعداد 95 هزار و 162 نفر از فراوانترین کنیه‌های امام دوازدهم شیعیان است که ایرانیان برای فرزندان خود برگزیده‌اند.
نظرات بینندگان