arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۴ تير ۱۳۹۲

خطرناکترین سناریوی پیش روی اسرائیل: پیروزی ایران در سوریه !

نویسنده تاکید می کند همانگونه که ایران از سقوط رژیم سوریه نگران است، عربستان سعودی هم نمی تواند پیروزی ایران در سوریه را بپذیرد و البته برای اسرائیل هم خطرناکترین سناریوی ممکن در جریان این بحران، پیروزی ایران در سوریه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لزاکو، نشریه فرانسوی زبان با اشاره به بحران فزاینده در سوریه می نویسد: همانگونه که ایران از سقوط رژیم سوریه نگران است، عربستان سعودی هم نمی تواند پیروزی ایران در سوریه را بپذیرد و البته برای اسرائیل هم خطرناکترین سناریوی ممکن در جریان این بحران، پیروزی ایران در سوریه است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این نشریه با اشاره به بحران شدید در سوریه و تشبیه آن به بشکه ای از باروت در منطقه خاورمیانه، می نویسد: از سوریه تا عراق و از ایران تا ترکیه، تاریخ این منطقه حاکی از آن است که باید به حرکتها در این منطقه سرعت بخشید.

نویسنده با اشاره به اختلافهای میان اسرائیل و فلسطینیان، متذکر می شود که شاید با توجه به شرایط کنونی در منطقه، بحران میان فلسطین و اسرائیل در اولویتهای بعدی قرار گیرد.

در این مقاله با اشاره به حمایتهای حزب الله لبنان از بشار اسد، نویسنده تاکید می کند که با توجه به بحران سوریه و هزاران قربانی ناشی از این بحران، دیگر تنها اختصاص بودجه مالی برای پیروز شدن در این جنگ کافی نمی باشد.

دومینیک موئیزی هم تاکید دارد که تهران نمی تواند سقوط بشار اسد، متحد عمده و ارزشمند خود در منطقه را بپذیرد.

نویسنده غربی از تلاشهای ایران در عراق زیر حاکمیت نوری المالکی نیز غافل نمانده و خاطرنشان می کند که ایران خواهان آن نیست تا با کنار رفتن یک دولت شیعی در عراق ثمره تمامی تلاشهایش را از دست بدهد.

دومینیک موئیزی می افزاید اما تلاش ایران برای در کنترل داشتن سوریه می تواند این کشور را یاری رساند تا با توجه به برنامه هسته ایش هر از گاهی زهرچشمی به اسرائیل نشان دهد! و با افزودن یک نقل قول از سوی مقامات ایرانی خطاب به اسرائیل اینگونه ادامه می دهد که شما جرات حمله به ایران را ندارید زیرا متحدان ما از دمشق تا بیروت برای حمله به شما آماده اند.

لزاکو با اشاره به تردیدها و درنگ غرب و به ویژه رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا متذکر می شود که ایران با استفاده از این فرصت در هفته های اخیر در سوریه به نفع خود به خوبی بهره برداری کرد، اما بدون شک ، هنوز آنقدر موفق نبوده که باعث نجات دولت بشار شود.

نویسنده تاکید می کند همانگونه که ایران از سقوط رژیم سوریه نگران است، عربستان سعودی هم نمی تواند پیروزی ایران در سوریه را بپذیرد و البته برای اسرائیل هم خطرناکترین سناریوی ممکن در جریان این بحران، پیروزی ایران در سوریه است.

نظرات بینندگان