arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۴ تير ۱۳۹۲

مسوولان بانك مركزي كاهش قيمت ارز را مصادره نكنند؛ 20 ميليارد دلار ارز در منازل مردم و نزد دولت دهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موسي الرضا ثروتي، عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بيان اينكه كاهش نرخ ارز در اثرانتخاب رييس‌جمهور است نه مديريت بانك مركزي، گفت: نرخ ارز وسكه در اثر انتخابات و آرامشي نسبي است كه در اثر انتخاب رييس‌جمهور جديدروند روبه كاهش به خودگرفته است و مسوولان نمي‌توانند اين مساله را به اسم مديريت بانك مركزي مصادره كنند.

وي افزود: به نظر مي‌رسد حدود 20 ميليارد دلار ارز در منازل مردم موجود است كه به دليل آثار رواني تصميمات دولت، مردم پول خود را تبديل به ارز كرده و در منازل نگهداري مي‌كنند. وي گفت: عملكرد بانك مركزي در طول 4 سال گذشته براي حفظ ارزش پول ملي مثبت نبوده و بانك مركزي نتوانسته است وظايف خود را در اين مدت به درستي انجام دهد كه اين مساله هم در اثر تاكيدات دستوري آقاي رييس‌جمهور در كارها بوده وهم عدم مديريت صحيحي كه در بانك مركزي حكم فرما بوده است.

 او درباره اظهارات رييس كل بانك مركزي مبني بر مديريت موفق بانك مركزي در دولت دهم در كنترل نقدينگي، گفت: نقدينگي در دولت دهم از 70 هزار ميليارد به 520 هزار ميليارد تومان رسيد. وي تاكيد كرد: بانك مركزي ودولتمردان خود مسبب آثار رواني و سياسي سوء بر تورم بودند.
نظرات بینندگان