arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۲

روسیه با سوریه قرارداد جدید تسلیحاتی امضا نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه عنوان داشت که مسکو برای انعقاد قراردادهای جدید تسلیحاتی با دمشق برنامه‌ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور بعد از ورودش به ژنو در مصاحبه‌ با خبرنگاران خاطرنشان کرد: قراردادهایی میان مسکو و دمشق وجود دارد که در گذشته منعقد شده است و برخی از این قراردادها هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است.

وی تاکید کرد: این قراردادها در چارچوب تعهدات بین‌المللی و همگام با قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد و ما هیچ ممنوعیتی را نقض نکرده‌ایم.

بوگدانف تصریح کرد: روسیه در گذشته از دولت مشروع و قانونی سوریه حمایت به عمل می‌آورد تا این کشور سطح توانایی‌های دفاعی خود را افزایش دهد و این سیاست ثابت و شفاف ما است.

فرستاده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های روسیه برای انعقاد قراردادهای جدید با سوریه گفت: نه، هیچ قرارداد جدیدی وجود ندارد.

بوگدانف اعلام کرد: ما به عنوان یک شریک مسئول در چارچوب قراردادها و توافق‌نامه‌های منعقد شده فعالیت می‌کنیم و در نتیجه از نظر ما هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

نظرات بینندگان