arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۲

اظهارات جنجال برانگیز شیخ سلفی: خداوندا مرا با بازیگر زن مصری محشور گردان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اظهارات یکی از  چهره های سرشناس سلفی مصر و پزشک متخصص زنان و زایمان این کشور، اسلامگرایان و سکولارهای مصر و دیگر کشورهای عربی را بهت زده کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، دکتر أسامه القوصی در اظهارت جنجال برانگیز خود گفت: سینمای مصر به دنبال فرهنگ برهنگی نیست بویژه اینکه فیلم هایی مانند «عمر المختار» و «الرساله» در سینمای مصر وجود دارد که از سخنرانی های شیخ کشک و شیخ محمد حسان بهتر است.

القوصی به نقل از روزنامه الرای کویت، افزود: هیچ یک از فرزندانم را از چیزی منع نخواهم کرد و اگر یکی از دخترانم استعداد رقص و بازیگری داشته باشد، من هرگز او را از این کار باز نخواهم داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه الرای نسبت به تغییر موضع از افراطی به میانه روی(به قول وی) گفت: در طول عمر شصت ساله ام سه مرحله را پشت سر گذاشتم؛ وقتی که بیست ساله بودم، فرد میانه رویی بودم که عاشق موسیقی و نقاشی بودم. اما از زمان ورود به دانشگاه در دانشکده پزشکی دانشگاه عین شمس، اوضاع عوض شد و از موسیقی جدا شدم. من خودم را یکی از قربانیان نظام انور سادات می دانم که گروههای اسلام گرا را آزاد کرد و به آنها اجازه داد تا اتحادیه های دانشجویی را به دست بگیرند. بنابراین تقویت فکر سید قطب از طریق این گروههای اسلام گرا آغاز گشت که گسترش و ترویج این فکر به عنوان فکر اسلامی آغاز شد. از همین جا من از نظر فکری منحرف شدم و وابسته به افکار سید قطب شدم و باعث شد تا پدر و مادرم را هم تکفیر کنم.

وی افزود: مرحله دوم زندگی من پس از سفرم به عربستان سعودی برای ادای حج بود آنجا با فردی به نام «مقبل بن هادی»آشنا شدم که یمنی و کارشناسی ارشد علم حدیث بود. از همین جا بود که تصمیم گرفتم اطلاعاتم را در مورد احادیث صحیح تصحیح کنم . در آن زمان احساس کردم که افکار سید قطب اشتباه و غلط است.

اسامه درباره سخن خود که گفته بود پروردگارا مرا با «یسرا» بازیگر زن مصری در بهشت محشور بگردان، نیز گفت: شروع این سخن به زمانی برمی گردد که از سوی پدر پطرس دانیال مدیر مرکز سینمای کاتولیک به صبحانه ی موسوم به صبحانه محبت دعوت شدم از همین جا نحوه میانه روی من با سینما و هنر آغاز شد. تا اینکه دومین نشست و دیدار برایم پیش آمد؛ آنهم در مراسم افتتاحیه جشنواره مرکز سینمای کاتولیکی بود که در بین افراد حاضر در این جشنواره «یسرا» بازیگر زن مصری نیز حضور داشت در کنار هم عکس گرفتیم و هنگامی که آن را در اینترنت منتشر کردم، شیوخ سلفی مرا به باد انتقاد گرفتند و حضور من در این مراسم را سرزنش کردند.

وی ادامه داد: از جمله کامنت هایی که در این زمینه به من رسیده بود این بود که  «خداوندا شیخ اسامه را با مغضوب علیهم محشور گردان» که من  در جوابش نوشتم: «خدایا مرا با یسرا در بهشت محشور گردان».

اما در مورد سخن خود مبنی بر عدم تحریم رقص در نمایشنامه تشریح کرد: می خواهم موضوع مهمی را تشریح کنم آن هم اینکه استفاده از صحنه های رقص در نمایشنامه حرام نیست زیرا کارگردان فرد محجبه ای را برای این کار نمی آورد که باعث شود کشف حجاب کند و از او بخواهد کت و شلوار رقص بپوشد و در واقع او یک زن رقاص را برای این مورد در نظر می گیرد پس حرام نیست.

وی هچنین اظهار داشت: بسیاری از آثار دراماتیک و هنری پیشرفته که شاهد صحنه هایی در اتاق خواب و دیگر اماکن است، به این معنا نیست که قهرمانان این اثر رابطه جنسی دارند اگر لمس جسد زن و مرد را رابطه جنسی تفسیر کنیم، این واقعا یک اندیشه عقب مانده است.
نظرات بینندگان