arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۲

نامه احمد پورنجاتی به حسن روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه اعتماد نوشت:

احمد پورنجاتي با ارسال نامه‌يي به حسن روحاني از وي خواست تا افكار عمومي را با چگونگي انتخاب تيم همكاران خود همراه سازد.

متن نامه پورنجاتي به رييس‌جمهور منتخب به اين شرح است:

از تعارفات مي‌گذرم و البته موفقيت شما را در رويكرد اكثريت آراي مردم ايران و انتخاب‌تان به عنوان رياست‌جمهوري تبريك مي‌گويم.

پيش از هر سخن، بر اين نكته تاكيد مي‌كنم كه با شناختي كه دور و نزديك، ازگذشته تاكنون از منش و شخصيت فكري و روش سياسي شما داشته‌ام، هم از انتخاب شما و هم نشانه‌هاي آشكار تحول واقع‌گرايانه در ساحت سياسي كشور، بسي خرسندم. به ويژه ديدگاه‌ها و مواضع انتقادي شما در هشت سال گذشته درباره آنچه بر سر اين ملك و ملت آمد و چيزي جز «آوار گفتمان بي‌پرنسيب عوام‌گرايي انقلابي نماي خودشيفتگي افراطي» نبود، و از همه مهم‌تر و تازه‌تر، شعارها و برنامه‌ها و وعده‌ها و چشم‌انداز‌هايي كه در روند تبليغات انتخابات، به گونه‌يي آشكار و شفاف بيان كرديد، دريچه‌هاي بزرگي از اميدواري را براي اصلاح حركت وضعي و انتقالي «سپهر قدرت و مديريت» كشور به سوي افق‌هايي شايسته اين مرزبوم و ملت، گشوده است.

در بخش ديگري از اين نامه آمده است: اما، اينك كه اندك اندك، از فضاي پر شور و احساس ارتباط چهره به چهره با شهروندان عطش‌زده يك جرعه «آرامش و امنيت و اميد به آينده و تنفس در هواي بانشاط» فاصله مي‌گيريد و به ناچار در اتاق‌هاي در بسته و حلقه‌هاي مشورت با همگرايان و ديگراني كه كم كم سر و كله‌شان از اينجا و آنجا پيدا شده و مي‌شود، براي راهبرد‌ها و برنامه‌ها و تركيب همكاران خود چاره‌انديشي مي‌كنيد، لازم ديدم از موضع كسي كه هرگز قصد بازگشت به هيچ منصب رسمي و غير رسمي در هيچ بخشي از نظام ندارد، دو نكته را يادآور شوم، هرچند نه براي شما و نه براي افكار عمومي، ناشناخته نيست:

1- هم شما و هم به ويژه اكثريت شهرونداني كه به شما راي داده‌اند، كم يا بيش، اما در مجموع «برداشت و تصور و انتظارات و مقاصد مشخص و روشني» داشته‌اند و به باور من، «راي معنادار و واجد مضمن مشخص» داده‌اند.

پشتيبانان سياسي موثر شما، آقايان هاشمي و به ويژه خاتمي با بدنه جريان اصلاحات و ناطق‌نوري و ديگر بزرگان سياسي نيز گرچه همواره تصريح كرده‌اند كه قصد سهم‌خواهي نداشته‌اند، اما بي‌ترديد به اعتبار شناخت و اميد به آنچه شما وعده داده‌ايد، ششدانگ به ميدان آمدند.

پس: پيشنهاد مي‌كنم دست‌كم براي خودتان، اين همه سرمايه را به مثابه يك عهدنامه در قالب يك منشور «اعتقادي - حقوقي – اخلاقي» تدوين و در دفتر كارتان نصب كنيد. چشم بر هم بگذاريد، چهار سال به پايان مي‌رسد.

2- شما همواره بر اصل «شفافيت» در عملكرد دولت، تاكيد داشته‌ايد. بسم‌الله. اين شيوه موجه و خردمندانه را كه در اولويت فهرست مطالبات جامعه نيز هست، از همين حالا به كار ببنديد.

چرا به گونه‌يي مستمر و روزآمد، افكار عمومي را درباره آنچه اين روزهاي سرنوشت‌ساز كه مشغول پخت و پز «تيم همكاران» خود هستيد، منتظر گذاشته‌ايد؟ !

چه اشكالي دارد حتي درباره گمانه‌زني‌ها و سبك و سنگين كردن‌هاي انتخاب‌هاتان، افكار عمومي را همراه خود داشته باشيد.

برادرانه از شما مي‌خواهم به شعار شفافيت در همه فرآيندها وفادار بمانيد و اطمينان داشته باشيد كه همراهي و همدلي بيشتري را از سوي مردم و جريان‌هاي مورد اعتماد آنان شاهد خواهيد بود.
نظرات بینندگان